دیدار سفیر ایران با تعدادی از اعضاء گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان

۱۳۹۸/۱۱/۲۳ - ۲۱:۱۳:۴۴
کد خبر: ۹۶۳۸۲۳
دیدار سفیر ایران با تعدادی از اعضاء گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان
سفیر ایران با تعدادی از اعضاء گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان دیدار کرد.

به گزارش گروه سیاسی برنا، دو طرف در این دیدار بر ضرورت تقویت همکاریهای پارلمانی بین دو کشور تاکید کردند.

همچنین دو طرف بر کمک به دولت‌ها برای رفع مشکلات و موانع همکاریها بویژه در حوزه های اقتصادی و تجاری و تقویت صنعت توریسم و گردشگری در حوزه توریسم تفریحی و سلامت علاوه بر توریسم زیارتی تاکید کردند. ضرورت معرفی گسترده تر جاذبه های فرهنگی و گردشگری دو کشور به یکدیگر و افزایش دیپلماسی پارلمانی و اعلام آمادگی برای گسترش دیپلماسی فرهنگی و برگزاری کارگاه های آموزشی هنری و صنایع دستی از دیگر موضوعاتی بود که درباره آن گفت‌وگو شد.

طرف ایرانی نیز در این دیدار اظهار کرد: پارلمان‌ها نقش مهمی در رفع موانع و مشکلات همکاریهای دوجانبه در حوزه های مختلف دارند. دو کشور همسایه و برادر نباید اجازه دهند یک قدرت فرامنطقه‌ای با فاصله ای هزاران مایلی از این منطقه در روند همکاری‌های دو جانبه و منطقه ای مانع تراشی کند.

طرف ایرانی تصریح کرد که پارلمان‌های دو کشور می تواند زمینه ساز ارتباط گسترده تر مردمی بین دو کشور باشند.

طرف پاکستانی نیز در این دیدار از مواضع مقامات عالی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قضیه کشمیر بویژه مواضع صریح حضرت آیه الله خامنه ای قدردانی کرد و از دولت ایران به خاطر تسهیلاتی که برای زائران پاکستانی بویژه در ایام اربعین فراهم می کند تشکر کرد.

طرف پاکستانی همچنین از نقش فعال دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در تقویت و ارتقاء همکاری های دو جانبه و چندجانبه پارلمانی بین دو کشور قدردانی کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز