نماینده مردم آمل در مجلس:

کاندیداها به خاطر ارجح نشان دادن خود به زحمات دیگران خط بطلان، نکشند/ مردم می‌توانند از میزان هزینه کاندیداها آنها را گزینش و انتخاب کنند

۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۰۵:۳۳:۴۸
کد خبر: ۹۶۴۰۹۰
کاندیداها به خاطر ارجح نشان دادن خود به زحمات دیگران خط بطلان، نکشند/ مردم می‌توانند از میزان هزینه کاندیداها آنها را گزینش و انتخاب کنند
نماینده مردم آمل در مجلس گفت: کاندیدایی که در مسئله مالی حد و مرز نشناسد و برای پیروزی خود حاضر به هر کاری باشد و هر هزینه‌ای را متقبل شود، در مجلس هم، این مشی را ادامه می‌دهد؛ مردم می‌توانند از میزان هزینه کاندیداها آنها را گزینش و انتخاب کنند.

«عزت الله یوسفیان‌ملا»، نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با وعده‌های انتخاباتی کاندیداهای مجلس یازدهم گفت: کاندیداهای انتخاباتی به اندازه قابلیت‌ها و ظرفیت‌های کشور وعده دهند؛ وعده‌های پوچی که خارج از توان و بودجه کشور است، مردم را دلسرد می‌کند. مردم از شرایط کشور مطلع هستند. مردم کاندیدایی را که وعده معقول می‌دهند مدنظر قرار دهند. مردم به قول و قرارهای پوچ اعتنا نکنند زیرا اگر این افراد به مجلس بروند شعارگونه عمل می کنند. 

او ادامه داد: قوانین انتخابات بایدها و نبایدها را بیان کرده است، علاوه بر این بایدها و نبایدها رعایت مسایلی که در قانون ذکر نشده از اهمیت زیادی برخوردار است و مسائلی که شاید مجازاتی برای آن تعیین نشده ولی اخلاق انتخاباتی حکم می کند، انها را رعایت کنند و وارد حریم خصوصی دیگر کاندیداها نشوند و از تهمت زدن و نقدهایی که منجر به توهین می‌شود، خودداری کنند. هر کاندیدا، آنچه را که در خود می‌بیند اعلام و از برنامه‌های خود دفاع کند، نه اینکه برنامه کاندیدا، رقیب را مورد توهین قرار دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: کاندیداها در تبلیغات خود سیاه‌نمایی نسبت به نظام نداشته باشند و خدمات کشور را زیر سوال نبرند و به خاطر ارجح نشان دادن خود به زحمات دیگران خط بطلان، نکشند. اگر حد و حریم‌ها و اخلاق رعایت شود انتخابات شکل، بسیار مناسبی به خود می‌گیرد. صحت انتخابات را هر رای دهنده‌ای باید لمس کند و فضا را مشوش نکند. اگر کاندیدا، هتک حرمت کند و حرف‌های تند بزند، قطعا هواداران او نیز از این مسئله تبعیت می کنند و وارد میدان می‌شوند.

او در رابطه با طرح شفافیت مالی نمایندگان گفت: اولین مسئله برای محک کاندیدا، مسئله مالی است. کاندیدایی که در مسئله مالی حد و مرز نشناسد و برای پیروزی خود حاضر به هر کاری باشد و هر هزینه‌ای را متقبل شود، در مجلس هم، این مشی را ادامه می دهد؛ مردم می‌توانند از میزان هزینه کاندیداها آنها را گزینش و انتخاب کنند.

نظر شما