رئیس ستاد انتخابات استان تهران:

تخلفات تبلیغاتی را رصد می‌کنیم

۱۳۹۸/۱۱/۲۴ - ۱۹:۳۲:۰۸
کد خبر: ۹۶۴۱۱۲
تخلفات تبلیغاتی را رصد می‌کنیم
رئیس ستاد انتخابات استان تهران در خصوص نحوه نظارت بر تخلفات انتخاباتی کاندیداها تاکید کرد که تخلفات تبلیغاتی را رصد می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «انوشیروان محسنی بندپی»، استاندار تهران، در ارزیابی میزان مشارکت مردم در انتخابات در جمع خبرنگاران گفت: از زمانی که بحث انتخابات مطرح شده است هر چه به جلو می رویم نظر سنجی ها افزایش مشارکت مردم را نشان می دهد لذا همه تلاشمان این است که شاهد میانگین رای سنوات گذشته، باشیم.

استاندار تهران در خصوص تخلف نامزدها در تبلیغات انتخاباتی تصریح کرد: قانون انتخابات مشخص است و کاندیداها باید براساس ضوابط و دستورالعمل باید اقدام کنند. 

در ادامه شکرالله حسن بیگی، رئیس ستاد انتخابات استان تهران، در خصوص نحوه نظارت بر تخلفات انتخاباتی کاندیداها گفت: در راستای کنترل فضای تبلیغاتى استان از طریق هیئت های بازرسی که در کل استان در دفاتر فرمانداری ها و استانداری مستقر هستند، براى هر شعبه اخذ راى عواملی دارند، و تخلفات را رصد می کنند، کانال دوم هیئت اجرایی است که در فرمانداری مستقر است که در صورت نیاز پرونده را به کمیسیون پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی دادگستری، ارجاع داده مى شود.

حسن بیگى در خصوص شیوه تبلیغات کاندیداها تصریح کرد: در ماده ٥٧ به صراحت در مورد اماکن امکان نصب پوسترهای انتخاباتی، اشاره شده است. این ماده با تبصره ٢ قانون شفافیت مالی لغو شد و تبصره ١ این قانون جایگزین ماده ٥٧ شد. گفته شده است اندازه عکس از ٥٠ در ٧٠ بیشتر نباشد و در محل هاى عمومى، تابلوها و علائم رانندگی تبلیغات ممنوع است.

او در باره تایید صلاحیت شدگان تهران گفت: فرم شماره ٥٢ برای حوزه تهران، ری، شمیرانات و پردیس، حدود ١٤٥٣ نامزد تایید صلاحیت شدند. برای حوزه پاکدشت ١١ نامزد، رباط کریم و بهارستان ٣٨ نامزد، دماوند و فیروز ١٧نامزد، ورامین، قرچک و پیشوا ٢٧ نامزد و برای حوزه انتخابیه شهریار، ملارد و قدس هم ٣٠ نامزد در فرم شماره دو ثبت نهایی شده و کد گرفته اند. مجموعا در استان تهران ١٥٧٦ نفر مشغول به رقابت هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز