رییس ستاد انتخابات:

فرماندار و بخشدار هیچ اقدام و حرکت شائبه برانگیزی انجام ندهند/ امیدواریم به ۹۰۰ میلیون برگه رأی برسیم

۱۳۹۸/۱۱/۲۵ - ۱۰:۲۰:۱۸
کد خبر: ۹۶۴۲۰۱
فرماندار و بخشدار هیچ اقدام و حرکت شائبه برانگیزی انجام ندهند/ امیدواریم به  ۹۰۰ میلیون برگه رأی برسیم
رییس ستاد انتخابات کشور گفت: فرماندار و بخشدار ما که متولی صندوق ها هستند هیچ اقدام و حرکت شائبه برانگیزی انجام ندهند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «جمال عرف»، رییس ستاد انتخابات کشور، روز گذشته (پنجشنبه) در همایش استانداران که در وزارت کشور برگزار شد ضمن تبریک و تسلیت شهادت چهلمین روز شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و همچنین تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امیدوارم که خداوند به ما توفیق دهد انتخاباتی که هفته آینده برگزار خواهد شد، با همت همه شما و عنایت خداوند و حضور پرشور مردم صحنه ای از اقتدار و عزت جمهوری اسلامی رقم بخورد.

وی با بیان اینکه که همایش امروز برای بررسی راهکارها وتبادل نظرها برای زمینه سازی تحقق مشارکت مطلوب در انتخابات برگزار می شود، اظهار داشت: چهار اصل همیشگی در انتخابات وجود دارد که دو اصل ذاتی و دو اصل ملی است؛ سلامت و امنیت انتخابات، جزء وظایف ذاتی وزارت کشور محسوب می شود و دو اصل مشارکت و رقابت نیز وظیفه ملی است.

عرف در بخش دیگری از سخنان خود افزود: همان طور که مقام معظم رهبری هم بر نسبت میان مشارکت و امنیت ملی کشور تأکید دارند باید تلاش کنیم که به رقمی مناسب در امر مشارکت نزدیک شویم. به طور قطع، با هر نوع تمایل و گرایش سیاسی، آن چه که برای ما اصل و مهم است امنیت و منافع ملی است. باید تلاش کنیم مشارکت که تبلوری از منافع و امنیت کشور است افزایش پیدا کند.

وی به قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره و اظهار کرد: این قانون را که چهاردهم بهمن از سوی رییس جمهور ابلاغ شد، بلافاصله به ستادهای انتخابات ابلاغ کردیم. آن چه که از این قانون ۱۲ ماده ای مورد انتظار است در این دوره عمل کنیم عمدتاً مواد ۷ و ۸ آن است که این امر البته به معنای نادیده انگاشتن سایر موادی که در این دوره قابلیت اجرا دارند، نیست؛ یعنی نامزدها حسابی را در یک بانک معتبر افتتاح کرده و آن را به فرمانداری اعلام کنند تا ورود و خروج پول در چارچوب این حساب صورت بگیرد. همچنین فردی را هم به عنوان نماینده مالی خود معرفی کنند.

عرف ادامه داد: در حوزه امنیت هم آقای دکتر ذوالفقاری به عنوان رییس ستاد امنیت انتخابات اقدامات لازم را انجام داده اند و در این رابطه با دستگاه های ذیربط جلسات متعدد و مستمر داشته اند.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت:‌ در حوزه سلامت هم باید نهایت تلاش خودمان را بکنیم. استانداران در این زمینه جدیت کاملی داشته باشند. فرماندار و بخشدار ما که متولی صندوق ها هستند هیچ اقدام و حرکت شائبه برانگیزی انجام ندهند؛ همه باید در چارچوب سیاست های وزارت کشور یعنی بی طرفی و قانونمداری حرکت کنند؛ سیاست وزارت کشور در انتخابات، رعایت دو اصل بیطرفی و قانونمداری است؛ چرا که ما مجری قانون انتخابات هستیم. نظارت کار خود را دارد و ما هم به عنوان مجری باید کار خودمان را انجام دهیم؛ بنابراین از همین ابتدا باید جلوی هرگونه رفتار شائبه انگیز گرفته شود.

عرف ادامه داد: همان طور که مقام معظم رهبری هم تأکید کردند، امروز مهمترین مسأله کشور انتخابات است؛ بنابراین به طور قطع مهم ترین مسأله وزارت کشور هم انتخابات است. استانداران برای انتخابات وقت ویژه ای بگذارند و در ستادهای انتخابات حضور مستمر داشته باشند. بعضی از مشکلات احتمالی را شما استانداران باید رفع کنید تا ما بتوانیم یک انتخابات سالم، امن و پرشور را برگزار کنیم.

رییس ستاد انتخابات کشور در پایان با اشاره به این که مردم شریف ایران، در طول ۴۱ سال انقلاب اسلامی و طی ۳۶ دوره انتخابات، ۸۶۶  میلیون برگه رأی در صندوق ریخته اند، اظهار امیدواری کرد که در این انتخابات به آستانه ۹۰۰ میلیون برگه رأی برسیم.

وی افزود: تحقق این امر با تلاش و زحمت شما استانداران صورت می گیرد که فضا را به سمتی ببریم تا در گام دوم انقلاب در حوزه مشارکت و حضور مردم رکورد جدیدی ثبت شود.

نظر شما