دستور رییس قوه‌قضاییه برای پالایش زندانیان تا پایان سال ۹۸

۱۳۹۸/۱۱/۲۵ - ۱۴:۰۵:۱۰
کد خبر: ۹۶۴۲۷۶
دستور رییس قوه‌قضاییه برای پالایش زندانیان تا پایان سال ۹۸
رییس قوه قضاییه دستور داد حداکثر تا پیش از پایان سال ۹۸، ضمن پالایش زندانیان وضعیت بلاتکلیف‌ها، ‌آزادی مشروط‌ها و همچنین اعطای مرخصی پایان حبس مشخص شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «حجت الاسلام والمسلمین سید ایراهیم رییسی»، رییس قوه قضاییه، امروز (جمعه) و در  آستانه سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن از ندامتگاه شهرری (زنان) بازدید کرد. 

رییس قوه قضاییه در بدو ورود در کارگاه‌های خیاطی، معرق کاری و قالیبافی ندامتگاه شهرری حضور یافت و به صورت چهره به چهره با مددجویان به گفت‌ وگو پرداخت و در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.

وی در جریان این بازدید ضمن حضور در جمع قضات و دادیاران زندان دستور داد حداکثر تا قبل از پایان سال ۹۸ ضمن پالایش زندانیان وضعیت بلاتکلیف ها، آزادی مشروط ها و همچنین اعطای مرخصی پایان حبس مشخص شود.

رییسی همچنین هیات قضایی را که به همراه خود به زندان زنان قرچک آورده بود را مامور کرد که به تهران برنگردند و در محل زندان به بررسی وضعیت زندانیان و مستحقان تخفیف و عفو بپردازند و گزارش آن را هم به فوریت به حوزه ریاست قوه قضاییه اعلام کنند.

رییس دستگاه قضا همچنین در جمع قضات حاضر در زندان دستور داد با عمل به قانون، از سختگیری های بلاوجه در مورد اعطای مرخصی  و همچنین پذیرش وثایق خودداری شود.

رییسی همچنین بازاجتماعی و اصلاح کردن زندانیان را وظیفه اصلی زندان دانست و بر قرار گرفتن زندانها در این مسیر تاکید کرد.

وی در این بازدید وضعیت سابقه مددجویان و جرایم و اتهامات آنها را پرس وجو کرد و ضمن استماع صحبت‌های آنها، از مددجویان خواست تا تفاضاهای خود را نوشته و برای بررسی ارسال کنند.

رییسی در رابطه با مددجویانی که نسبت به بلاتکلیف بودن پرونده خود گلایه‌هایی را مطرح کرده بودند، نکاتی را به مسئولان ذیربط متذکر شد.

در ادامه این بازدید وقتی یکی از زنان زندانی محکوم مالی از ممانعت خانواده همسرش برای ملاقات او و فرزندانش سخن گفت، رییس قوه قضاییه تاکید کرد که با صدور دستور قضایی شرایط ملاقات این مادر با فرزندانش میسر شود.

رییسی همچنین در مورد محکومی که پرونده او بلاتکلیفی چند ماهه داشت، دستور پیگیری ویژه صادر کرد.

وی همچنین نسبت به مددجویی که با بدهی ۳۰۰ میلیونی در زندان است و خود را تولیدکننده معرفی کرد، خطاب به مسئولان ذیربط تاکید کرد که تقاضای این زندانی مورد بررسی قرار گیرد.

رییسی پس از بازدید از کارگاههای زندان، به اندرزگاه رفت و پس از حضور در واحد مددکاری، از سالن‌های زندان بازدید کرد.

رییس قوه قضاییه با حضور در سالن‌های زندان و با مطالعه تقاضاهای مددجویان، در برخی موارد دستورات لازم را صادر کرد.

مشکلات اغلب زندانیان در رابطه با آزادی مشروط، اعسار، عدم رضایت شکات در پرونده‌های مالی بود که رییس قوه قضاییه مورد به مورد به سئوالات و درخواست‌های مددجویان پاسخ داد و در این زمینه نیز دستوراتی را به مقامات قضایی داد.

وی همچنین در رابطه با دو مددجو که اهل ایلام بودند و تقاضای حضور در زندان شهر خود برای سپری کردن دوران محکومیت را داشتند، خطاب به رییس سازمان زندانها دستور داد که شرایط انتقال این دو زندانی و همه افراد مشابه که چنین شرایطی را دارند فراهم شود.

رییسی پس از شنیدن سخنان مددجویان، طی سخنانی در جمع زندانیان مالی، از آنها خواست که تقاضاهای خود را به صورت مکتوب ارائه کرده و در رابطه با جلب رضایت شاکی تلاش کنند.

همچنین رییس قوه قضاییه ضمن حضور در بند مادران زندانی به رسیدگی به پرونده های آنها پرداخت و وضعیت شرایط زندان و نحوه تامین مایحتاج کودکان این مادران زندانی را از مددکار مربوطه جویا شد و نسبت به رسیدگی های ویژه بهداشتی و درمانی به مادران و فرزندان انها تاکید کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز