تاکید بر گفتگوی فراگیر و جامع درون منطقه ای در مراسم روز ملی ایران در صربستان

۱۳۹۸/۱۱/۲۵ - ۲۰:۳۲:۵۱
کد خبر: ۹۶۴۳۵۴
تاکید بر گفتگوی فراگیر و جامع درون منطقه ای در مراسم روز ملی ایران در صربستان
مراسم بزرگداشت چهل‌ و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور شماری از شخصیت‌های سیاسی و دولتی صربستان، دیپلمات‌ ها و شهروندان صرب علاقه‌مند به ایران و همچنین ایرانیان مقیم، در بلگراد برگزار شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا, مراسم بزرگداشت چهل‌ و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شامگاه پنجشنبه 24 بهمن ماه با حضور شماری از شخصیت‌های سیاسی و دولتی صربستان، دیپلمات‌ها، مسئولان شرکت‌های تجاری و بازرگانی، خبرنگاران، شخصیت های فرهنگی و دانشگاهی، صاحب نظران و شهروندان صرب علاقه‌مند به ایران و همچنین ایرانیان مقیم، در بلگراد برگزار شد.

در این مراسم که به میزبانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در صربستان برگزار گردید. سفیر کشورمان به حضار خوش آمد گفت و در سخنرانی ارائه شده مطالب مهم ذیل تصریح گردید: جمهوری اسلامی ایران طی چهار دهه گذشته توانسته است با بهره گیری از فن اوری های بومی به یکی از کشورهای پیشرفته علمی و صنعتی جهان در زمینه فناوری های نوین از جمله ژنتیک، نانو تکنولوژی، صنایع دفاعی، هوا فضا و انرژی هسته ای، پزشکی و آی تی تبدیل شود.

یکی از مهم ترین مشکلاتی که منطقه پیرامونی ما گرفتار آن است، برداشت های غلط و سوء محاسبات کشورهای فرامنطقه ای و منطقه ای می باشد. پیامدهای این مساله عمیقا بر معادلات منطقه تاثیر گذاشته و می گذارد و مصادیق این مساله در بسیاری از تحولات اخیر خاورمیانه، قابل مشاهده است. این در حالی است که ج. ا. ایران  همواره تلاش دارد،  ندای صلح و آرامش را با پیشنهاداتی از جمله پویش صلح هرمز، به ارمغان آورد. آنچه که امروز منطقه ما بیش از هر زمان دیگری به آن نیازمند است، گفتگوی فراگیر و جامع درون منطقه ای است.

در بحث روابط دوجانبه ایران و صربستان، حضور رئیس مجلس شورای اسلامی به بلگراد با هدف انجام ملاقات های دوجانبه و شرکت در یکصد و چهل و یکمین اجلاس جهانی بین المجالس را شاهد بودیم و  انتظار داریم، در سال پیش رو، شاهد انجام دیدارهای مهمی از سوی مقامات دو کشور بوده و فصل جدیدی در روابط دو کشور را نظاره گر باشیم.         

در این مراسم، وزیر کار صربستان و تنی چند از معاونین وزارتخانه های این کشور و نمایندگانی از پارلمان صربستان، سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف از جنوب آسیا و خاورمیانه، آسیا، اروپا و آمریکای لاتین و آفریقا، نمایندگان بخش دولتی و خصوصی شامل بازرگانان و صاحبان صنایع، مسئولین موسسات تجاری و مالی ، اساتید دانشگاه، دانشجویان و فعالان بخش‌های مختلف اقتصادی و علمی این کشور حضور داشتند 

این رویداد، فرصت مناسبی را برای گردهمایی دوستداران و علاقه‌مندان انقلاب اسلامی و ایران دوستان فراهم کرده بود تا در فضایی دوستانه به گفت‌گو و تبادل‌نظر بپردازند. 

در حاشیه این مراسم، استاد ابراهیمی از اساتید خط معلا ضمن نمایش بخشی از آثار خود، هنر زیبای خطاطی را برای حاضران به نمایش گذاشت که با استقبال بی نظیری از سوی دیپلمات ها، مقامات و شرکت کنندگان قرار گرفت. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز