معاون زنان و خانواده رئیس جمهور:

دولت براساس سیره نبوی به زنان توجه کرده است

۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۱۳:۰۴:۱۵
کد خبر: ۹۶۴۶۲۶
دولت براساس سیره نبوی به زنان توجه کرده است
معاون زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم براساس رویکرد دولت در راستای تحقق عدالت اجتماعی به زنان بیشتر توجه شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، « معصومه ابتکار»، معاون زنان و خانواده رئیس جمهور، در دومین نشست زنان مدیر و فرهیخته ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) گفت: امام خمینی (ره) تکریم زنان را رویه یازده ساله خود قرار داده و خواستار حضور گسترده‌تر زنان در جامعه بود. نکته قابل توجه این است که دولت یازدهم و دوازدهم، براساس سیره نبوی و نه غربی به حضور زنان در جامعه توجه کرده است.

معاون زنان و خانواده رئیس جمهور با تاکید بر اینکه «دولت دوزادهم به عنوان شهروند درجه 2 به زنان توجه نکرده است» افزود: زنان نیازمند زمینه‌سازی برای پیشرفت هستند چرا که این قشر از جامعه می‌تواند سردمدار اخلاق و انسانیت باشد.

ابتکار در ادامه تصریح کرد: زنان پا به پای مردان در عرصه اجتماعی حضور دارند. در دولت یازدهم و دوازدهم  براساس رویکرد دولت در راستای تحقق عدالت اجتماعی به این قشر از جامعه، بیشتر توجه شده است.

او در توضیح اقدامات صورت گرفته از طرف دولت در حوزه زنان اظهار کرد: در قالب طرح استانی شدن ارتقای وضعیت زنان مشخص شد که در هر استان زنان تا چه اندازه به امکانات بهداشتی، ورزشی، و غیره دسترسی دارند و براساس این آمارها تصمیمات و سیاست‌هایی در راستای افزایش برابری، اتخاذ شده است.

ابتکار افزود: در این طرح برای اولین بار خانواده سالم و شکوفا معیار ارزیابی و شاخص قرار گرفته و طرح‌هایی نظیر طرح ملی گفتگوی خانواده با هدف استحکام خانواده ایرانی اجرا شده است که وزارت خانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی، بسیار کمک کردند.

نظر شما