گزارش؛

واکاوی حرکت غیرحرفه‌ای خبرنگار صداوسیما برای برهم زدن نظم نشست خبری رئیس جمهور

۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۰۴:۳۰:۰۰
کد خبر: ۹۶۵۸۱۵
واکاوی حرکت غیرحرفه‌ای خبرنگار صداوسیما برای برهم زدن نظم نشست خبری رئیس جمهور
خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به صداوسیما در یک اقدام غیرحرفه‌ای تلاش کرد به بهانه سوال نظم نشست خبری رئیس جمهور را برهم زند این در حالی است که یک بررسی ساده نشان می‌دهد صدا وسیما تنها رسانه‌ای است که در همه نشست‌های خبری رئیس‌جمهور «دو بار» سوال پرسیده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ اواخر نشست خبری رئیس جمهور ناگهان خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان بدون توجه به ضوابط چنین نشستی از میان خبرنگاران بلند شد و با صدای بلند شروع کرد به سوال پرسیدن! این اقدام او اعتراض همه خبرنگاران را به دنبال داشت و با اینکه رئیس جمهور گفت اگر فرصت  شد او سوالش را پشت تریبون بپرسد ولی اعتراض گسترده خبرنگاران باعث شد مسئولان نشست از این کار  منصرف شوند.

نکته جالب اینکه باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به صداوسیماست و صدا وسیما تنها رسانه‌ای است که در همه نشست‌های خبری رئیس جمهور دوبار سوال پرسیده است.

نتایج یک تحقیق ساده نشان می‌دهد در جریان 14 کنفرانس خبری داخلی و بین‌المللی حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری (از بیست و هفتم خردادماه 92 تاکنون)، 253 خبرنگار از رسانه‌های داخلی و بین‌المللی در این کنفرانس‌های خبری موفق به طرح پرسش‌های خود با رئیس جمهوری شده‌اند.

بیشترین تعداد سوال کنندگان نیز با 27 مورد ، در یازدهمین کنفرانس خبری رئیس جمهوری بوده که اول خرداد 96 برگزار شده و کمترین شمار سوال کنندگان نیز مربوط به نهمین کنفرانس خبری است که 28 دی‌ماه 95 برگزار شد و در آن نمایندگان 11 رسانه فرصت طرح پرسش یافتند.

نمایندگان بخش‌های مختلف صدا و سیمای جمهوری اسلامی با 31 مورد پرسش از رئیس جمهور، در صدر رسانه‌هایی هستند که در این 14 کنفرانس خبری، موفق شده‌اند بیشترین پرسش‌های خود را با رئیس جمهور در میان بگذارند.

با وجود این آمار که با یک جستجوی ساده در شبکه اینترنت نیز قابل بازبینی است، خبرنگار رسانه ملی (خبرنگار باشگاه خبرنگاران ) در چهاردهمین کنفرانس خبری رئیس جمهور در 27 بهمن، در حرکتی غیراخلاقی و غیرحرفه ای، ضمن تلاش برای بر هم زدن نظم نشست، معترض بود چرا به او اجازه طرح پرسش داده نشده است!

با توجه به محدودیت زمانی و شمار زیاد خبرنگاران داخلی و بین‌المللی، طبیعی است که بخش عمده‌ای از خبرنگاران این فرصت را پیدا نکنند که پرسش‌های خود را مطرح سازند.

جالب است که در همین کنفرانس خبری، از مجموع 20 نماینده رسانه‌هایی که موفق به طرح پرسش خود شدند، دو نماینده از صدا و سیما یعنی خبرنگاران شبکه خبر و خبرگزاری صدا و سیما موفق به طرح پرسش‌های خود شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز