در نشست خبرى کاندیداهاى جوان حزب کارگزاران سازندگی مطرح شد؛

جامعه ایران به بلوغ سیاسی نرسیده است/ ٣٠ قرارداد با سایر شرکت هاى بین المللی در راستای برجام امضا شد

۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۲۲:۲۰:۰۵
کد خبر: ۹۶۶۳۵۶
نشست خبرى کاندیداهاى جوان حزب کارگزاران سازندگی روز سه شنبه با حضور تعدادى از کاندیداهاى این حزب، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا؛ امیر عسگری، یکی از کاندیداهاى جوان حزب کارگزاران، در پاسخ به پرسشى مبنى بر اینکه در صورت ورود به مجلس به طرح شفافیت آراء نمایندگان رأى مى دهید یا خیر، گفت: اگر بخواهیم به صورت ریشه اى با فساد مقابله کنیم یکی از راه هایش، امضاى طرح شفافیت است.  

در همین راستا وحید توتون چی، از دیگر کاندیداهای جوان لیست یاران هاشمی افزود: طرح شفافیت آراء از  جمله برنامه هاى حزب کارگزاران است چرا که فساد مولود سیستم رانتی است و موافق این طرح، هستم.

محمد احسان متقى، از جمله کاندیدهای حاضر در لیست حزب کارگزاران سازندگى تصریح کرد: شفافیت مفهوم خوبی دارد. شفافیت در مبارزه با فساد بسیار عالى است و باید بتوانیم به عنوان مطالبه آن را در جامعه، جا بیندازیم. نه تنها در مجلس بلکه باید شفافیت، در بخش های دیگر هم پیگیرى شود. اگر قرار باشد شفافیت کارکرد اشتباهی داشته باشد و مستندی برای تایید یا ردصلاحیت شود، کارکرد درستی نخواهد داشت. 

هچنین محمد آدابی در تایید صحبت سایر داوطلبین تبیین کرد: هیچ وقت از شفافیت ضرر نمى کنیم.

در ادامه توتونچى در رابطه با تاثیر برجام در حوزه نفت و گاز بیان کرد: برجام حاصل سال ها مذاکره و نهایتا توافقى بود که میان ایران و ٥ کشور صورت گرفت. بعد از برجام شرکت توتال با پترو پارس قرارداد امضاء کرد، لذا حضور توتال از ثمرات و تبعات برجام  بود که در همین راستا نزدیک به ٣٠ قرارداد با سایر شرکت هاى بین المللی، امضا شد که به دلیل بدعهدی دولت امریکا به ثمراتی که می خواستیم، نرسیدیم.

او در خصوص معافیت هاى مالیاتى برخى نهادها تبیین کرد: یکی از برنامه هاى اقتصادى بحث معافیت هاى مالیاتی است و مجلس می تواند از طریق معافیت های درست مالی، به رشد اقتصادی کمک کند.

عسگری در رابطه با گسترش انحصارطلبى در برخى نهادهای رسمی به خبرنگار سیاسى خبرگزارى برنا گفت: انحصار طلبى عامل فساد است.

متقى نیز با اشاره به مواد قانون اساسى در رابطه با گسترش انحصار طلبى اظهار کرد: در کشور در برخی عرصه ها انحصار طلبى وجود دارد، اگر به دنبال سیستم سالم و صحیح هستیم باید تا جایی که می توانیم، نظر مردم را در اداره کشور داخل کنیم، چرا که افرادی که در مسند قدرت می نشینند، دیدگاهشان بر اداره کشور تاثیر می گذارد.

متقی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار  برنا مبنى بر اینکه ارزیابى شما از حضور احزاب در انتخابات ایران چیست، ابراز کرد: کار حزبی در ایران به شکل درست و حرفه‌اى جا نیفتاده است و نیاز به بروزرسانى قوانین دارد. کار حزبى می‌تواند منجر به بلوغ سیاسى شود که در حال حاضر جامعه ایران به بلوغ سیاسی نرسیده است. بنده تاکنون عضو هیچ حزبى نبودم اما از ١٨ سالگى در عرصه سیاسى حضور داشتم. اگر قرار باشد در مجلس کار کنیم، حزب کارگزاران بهترین گزینه است چراکه مبارزه را به جای انفعال انتخاب کرده است.

او ادامه داد: تاکنون به دلیل بی‌اخلاقى‌ها و بدعهدى ها وارد سیاست نشدم و به استناد اینکه احزاب رشد کردند و باتوجه به فراخوانی که در حزب گارگزاران گذاشته شده بود، به عنوان فرد مستقل وارد لیست کارگزاران شدم.

آدابی در رابطه با پایگاه حزبی خود گفت: وابستگى حزبی ندارم و به عنوان فرد مستقل، وارد انتخابات شدم.

در این راستا عسگری مطرح کرد: کما اینکه یکى از ارکان دموکراسى احزاب است و تا زمانى که احزاب نهادینه نشوند بر این هستیم، قوانین حمایتی را در این زمینه تصویب کنیم.

متقی در رابطه با  سیاست‌های اقتصادی تصریح کرد: نباید مالیات های جدید وضع کرد و مردم را تخت فشار قرار داد. در حال حاضر به دلیل عدم فروش نفت مالیات ها افزایش یافته است. بسیاری از کسب و کارهای کوچک به دلیل مالیات ها و بیمه نمی توانند رشد کنند و از همان ابتدا آسیب مى بینند، چگونه از شرکتى که هنوز پانگرفته است، طلب مالیات مى کنند؟! اگر بنگاه هاى اقتصادى از کار بیافتند اقتصاد کشور دچار مشکل مى‌شود.

عسگری دررابطه با نظام آموزشی کشور بیان کرد: تاکنون در آموزش پرورش به اهداف مورد نظر دست نیافتیم و سند تحول بنیادین اجرا نشده است. معلمین به عنوان مسئولین اجرایی، هیچ اطلاعى از آن ندارند و انگیزه اى براى اجرای این سند ندارند مى‌بایست از نظر معیشتى به معلمین توجه شود.

متقی در مورد برجام افزود: برجام برنامه تعامل با دنیا بود که تغییرات مدیریتی در آمریکا و فضای داخلی ایران از جمله عوامل شکست برجام هستند. زمانى که برجام منعقد شد درهاى اقتصادی کشور در حال گشایش بود و به سمت بهبود شرایط مردم پیش مى رفت اما بعد از خروج امریکا از برجام، دلار افزایش یافت و اتفاقات آبان و دی ماه به دلیل مشکلات اقتصادى، اتفاق افتاد.

او  با تاکید بر اینکه " از دیدگاه خداوند دروغ گناه کبیره است" گفت: از سال ٨٤ به بعد فرهنگ دروغ میان دولتمردان افزایش یافت. باید طرحى در مجلس تصویب شود که هر مسئولى دروغ گفت، بالاترین مقام اجرایی آن دستگاه از طریق مجلس توبیخ شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز