آخرین اخبار از بیماری کرونا در ایران

۱۳۹۸/۱۲/۰۳ - ۰۳:۱۳:۳۴
کد خبر: ۹۶۷۷۱۳
آخرین اخبار از بیماری کرونا در ایران
شیوع بیماری کرونا در کشور ابعاد جدیدی پیدا کرده است، جدا از شایعات و برخی اخبار که بیشتر باعث ترس مردم می شود، کرونا یک وضعیت مشخصی در کشور دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، تا عصر دیروز تعداد ۷۳۵ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان تحت آزمایش قرار گرفته اند که از این تعداد ۱۹ نفر قطعا مبتلا به کرونا ویروس هستند.

این بیماری تا کنون در کشور ۴ قربانی گرفته و در شهرهای قم، تهران، رشت و اراک دیده شده است که همه افراد مبتلا یا مشکوک در بیمارستان بستری شده اند.

این روزها شاید مهمترین دغدعه مردم تهیه ماسک و مواد ضدعفونی کننده باشد، متاسفانه به دلیل تبلیغات غلط برخی از این اقلام یا نایاب شده و یا با سودجویی برخی افراد با قیمتی بسیار بالاتر در حال عرضه است. علیرغم اینکه موضوع ماسک خیلی در پیشگیری از کرونا موثر نیست ولی از امروز قرار است چند برابر نیاز کشور ماسک و مواد ضدعفونی کننده وارد بازار شود، این تصمیمی است که در جلسه پنجشنبه شب کمیته مقابله با کرونا گرفته شده است.

منشا ورود کرونا به ایران همچنان نامعلوم است و اگرچه احتمال شیوع بیماری از طریق کارگران چینی محتمل تر به نظر می رسد ولی با توجه به عدم توانایی کشورهای همسایه در تشخیص و کنترل این بیماری، احتمال ورود آن از طریق توریست های پاکستانی، عراقی و ... هم وجود دارد.

نکته مهمی که وجود دارد این است که مبتلایان به کرونا در تهران، رشت و اراک همگی سابقه سفر به قم را داشته اند، در واقع بیماری در شهرهای دیگر چندان شایع نشده و قم شهری است که افراد پس از سفر به آن دچار این بیماری شده اند. با این وجود حال بیمار اراکی نسبت به روزهای قبل بهتر گزارش شده است.

کرونا مثل بیماری آنفولانزای H1N1 روی افرادی که کهولت سن دارند یا بدنشان از مقاومت کمتری برخوردار است خطرناک عمل می کند و در بقیه افراد یک بیماری سخت ولی قابل درمان است.

مهمترین راه پیشگیری از این بیماری هم رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن، روبوسی و ... است.

قرار است در وزارت بهداشت اتاق خبری تشکیل شود تا خبرنگاران به صورت آنلاین در جریان اخبار مربوط به کرونا و انتشار آنها برای مردم قرار گیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز