با صدور بیانیه‌ای؛

روسیه بر حفظ برجام از سوی همه طرفهای برجامی تاکید کرد

۱۳۹۸/۱۲/۰۸ - ۱۴:۰۳:۳۹
کد خبر: ۹۷۰۴۷۶
روسیه بر حفظ برجام از سوی همه طرفهای برجامی تاکید کرد
وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای از طرفهای برجامی خواست به حفظ برجام ادامه دهند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، وزارت امور خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای با تاکید بر اهمیت حفظ و اجرای برجام که همه شرکت کنندگان در نشست وین بر آن تاکید کردند، نوشت: پایبندی همه کشورهای باقی مانده در برجام شرط اصلی حفظ آن است.

در این بیانیه که به شرکت سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه در نشست کمیسیون مشترک برجام در وین اختصاص داشت،خاطرنشان شده است: این نشست ازجمله نشست های برنامه ریزی شده و منظم بود که در آن شرایط اجرای برجام در همه موضوعات با محوریت ایجاد شرایط برای کاهش تنش ها و رفع چالش ها و بازگشت روند اجرای آن به مسیر عادی و چارچوب توافق شده، مرور و بررسی شد. 

در بیانیه اضافه شده است: چنین امکانی برای برجام وجود دارد و شرط اصلی، پایبندی اصولی همه کشورهای باقی مانده در برجام به اجرای توافق ها و تمرکز بر جستجوی موثر راه حل هایی است که از تشدید تنش جلوگیری کند و اجرای وظایفی را که برجام برای آن عقد شده و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت صادر شده است را تضمین کند. 

وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد: طرف روسی از چنین روحیه ای در مورد برجام حمایت کرد. 

پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان وزیر و مدیران سیاسی ایران و گروه ۱+۴ و نماینده اتحادیه اروپا، روز چهارشنبه در وین پایتخت اتریش برگزار شد.

 

نظر شما