یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

اصلاح‌طلبان نجابت کردند که انتخابات را تحریم نکردند

۱۳۹۸/۱۲/۱۲ - ۰۵:۱۰:۳۷
کد خبر: ۹۷۱۶۳۱
اصلاح‌طلبان نجابت کردند که انتخابات را تحریم نکردند
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اصلاح‌طلبان بسیار نجابت به خرج دادند انتخاباتی که نتیجه آن از قبل مشخص بود، را تحریم نکردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «مصطفی میرسلیم»، نماینده منتخب یازدهمین مجلس شورای اسلامی، در مصاحبه‌ای ضمن اشاره به از بین رفتن اعتماد مردم اظهار کرد: عملکرد ناشایست اصلاح‌طلبان به سرمایه اجتماعی کشور لطمه وارد کرد.

«غلامعلی رجایی» فعال سیاسی اصلاح‌طلب در واکنش به صحبت‎‌های اخیر میرسلیم به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: علی‌القاعده میرسلیم باید مصادیق را هم عنوان کند چراکه هیچ‌کس از جریان اصلاح‌طلب مدعی عملکرد بدون خطا نیست. 

رجایی ضمن اشاره به اینکه اصلاح‌طلبان خارج از بدنه دولت قدرت ندارند، تصریح کرد: اگر چه در تهران لیست امید رای آورد اما این نکته را باید در نظر گرفت که درصدی از افراد حاضر در لیست اصلاح‌طلب نبودند و در این دوره تنها تعدادی از اصلاح‌طلبان در مجلس، بودند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار کرد: در واقع بسیاری از افرادی که نام‌ آنها در لیست امید قرار داشت، در کشمکش‌های مجلس نقش اصول‌گرایی خود را ایفا کردند و همین امر موجب تنبیه افرادی شد که این لیست را بسته بودند.

رجایی ضمن اینکه انتقادهای اخیر میرسلیم را به جا ندانست، یادآور شد: او دولت خاتمی را مثال بزند و در آنجا بگوید چه شد فردی به‌رغم همه آن تخریب‌های صورت گرفته 25 میلیون رأی آورد و آن همه وجاهت ایجاد کرد که با یک کلمه «تکرار» نه تنها یک مرحله بلکه دو مرحله مردم پای صندوق‌های رأی رفتند. بنابراین میرسلیم می‌بایست منصفانه قضاوت کند و ضمن اینکه مصادیق را مطرح و دیدگاه خود را ثابت کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در رابطه با سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان بیان کرد: این صحبت‌ها نشان می‌دهد که فرد اصول‌گرایی مانند میرسلیم پذیرفته است، اصلاح‌طلبان رأی بالایی دارند و عدم حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات تا این اندازه انتخابات را کم رونق رو کمرنگ کرده است.

رجایی در ادامه توضیح داد: اما میرسلیم باید پاسخ بدهد که آیا اصلاح‌طلبان می‌توانستند در مسابقه‌ای که تنها یک بازیگر در آن وجود دارد و نتیجه از قبل مشخص شده است، شرکت کنند؟! لذا اگر میرسلیم نگران کاهش اعتبارش در نظام بود باید خودش و دوستانش از اصلاح‌طلبان قدرتمند برای شرکت در انتخابات دعوت می‌کردند.

او با اشاره به خالی بودن عرصه انتخابات گذشته، از اصلاح‌طلبان توانمند تشریح کرد: اگر اصولگرایان می‌توانستند در مقابل اصلاح‌طلبان قدرتمند رقابت کنند و پیروز شوند، آن‌ وقت با افتخار بگویند که اصلاح‌طلبان قدرتمند را در مجلس شکست دادیم، نه اینکه کسی از اصلاح‌طلبان در عرصه رقابت نباشد و نتیجه را واگذار کنند.

رجایی در پایان افزود: اصلاح‌طلبان بسیار نجابت به خرج دادند انتخاباتی که نتیجه آن از قبل مشخص بود، را تحریم نکردند.

نظر شما