یک فعال سیاسی اصولگرا:

اصولگرایان هنوز با هم رقابت دارند/ اختلاف آقاتهرانی و قالیباف بر سر ریاست مجلس، فقط مختص به این دو نفر نیست

۱۳۹۸/۱۲/۲۴ - ۰۸:۳۹:۳۶
کد خبر: ۹۷۷۲۲۰
اصولگرایان هنوز با هم رقابت دارند/ اختلاف آقاتهرانی و قالیباف بر سر ریاست مجلس، فقط مختص به این دو نفر نیست
یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: به این صورت نیست که اگر اکثریت مجلس تصمیم گرفت قالیباف رئیس باشد همه بر همان مبنا وارد صحنه شوند، مگر اینکه سایرین از قبل سهم خود را در کمیته‌های مختلف و هیhت رئیسه، دریافت کرده باشند.

«حسین کنعانی مقدم»، فعال سیاسی اصولگرا، در پاسخ به این پرسش که با وجود کاهش بی‌سابقه سطح مشارکت مردم در انتخابات، راه یافتن اصولگرایان به مجلس را می‎‌توان پیروزی قلمداد کرد، به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: درست است که اصولگرایان توانستند کرسی‌های بیشتری را در مجلس تصاحب کنند اما پیروزی وقتی معنا پیدا می‌کند که مشارکت سیاسی مردم در انتخابات، حداکثری باشد.

این فعال سیاسی اصولگرا در توضیح علت حضور گسترده اصولگرایان در مجلس شورای اسلامی افزود: در واقع آرای خاکستری که سبد آرای اصلاح‌طلبان را پر می‌کرد، در این دوره وارد صحنه نشد به همین دلیل اصولگرایان توانستند آرای بیشتری را کسب کنند و اکثریت را بدست بیاورند اما کسب اکثریت در مجلس نشانه پیروزی نیست. پیروزی در توانایی عمل به وعده‌هاست و اینکه مردم در عمل ببیند، مجلس به مطالبات آنها پاسخ داده و مشکلات را حل و فصل کرده است.

کنعانی مقدم در پاسخ به این پرسش که ارائه لیست‌های متعدد از طرف جناح اصولگرا در دوران انتخابات می‌تواند انسجام این طیف را در مجلس تحت تاثیر قرار بدهد؟ تصریح کرد: هنوز رقابت داخلی میان اصولگرایان وجود دارد و این رقابت داخلی در قالب فراکسیون‌های مجلس شکل خواهد گرفت، البته این نقطه ضعف نیست چراکه هر اندازه تعدد و تضارب آراء در راستای خدمت کردن به مردم بیشتر باشد، مجلس موفق‌تر خواهد بود اما قطعا در رابطه با فراکسیون‌‌های مختلف مجلس، یک نوع رقابت داخلی در میان جریان اصولگرایی وجود خواهد داشت.

این فعال سیاسی اصولگرا ضمن تائید بر این نکته که اختلافات اصولگرایان به ریاست مجلس هم کشیده می‌شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه هر یک از نمایندگان رأی مستقل خود را دارند، در مورد ریاست مجلس باید اکثریت تصمیم بگیرند، تاکنون به این شیوه بوده است که تکلیف هیات رئیسه و رئیس مجلس و برخی از کمیته‌ها در ائتلاف مشترک، شکل می‌گیرد.

کنعانی مقدم در ادامه یادآور شد: لذا به این صورت نیست که اگر اکثریت مجلس تصمیم گرفت قالیباف رئیس باشد همه بر همان مبنا، وارد صحنه شوند، مگر اینکه سایرین از قبل سهم خود رادر کمیته‌های مختلف و هیات رئیسه دریافت کرده باشند.

این فعال سیاسی اصولگرا ضمن اشاره به اختلافات آقاتهرانی و قالیباف برای کسب ریاست مجلس خاطرنشان کرد: احتمال ‌می‌دهم نه تنها این دو نفر بلکه دیگران هم در این رقابت حضور خواهند داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز