آغاز آزمایش بالینی داروی کرونا در انگلیس

۱۳۹۸/۱۲/۲۹ - ۱۰:۴۰:۴۳
کد خبر: ۹۷۹۵۵۵
آغاز آزمایش بالینی داروی کرونا در انگلیس
یک شرکت داروسازی در انگلیس موفق شده مجوزهای لازم را از وزارت بهداشت این کشور کسب کند تا پیش از ساخت واکسن کرونا، یک داروی جدید را روی بیماران مبتلا به این ویروس در انگلیس آزمایش کند.

به گزارش گروه سیاسی برنا،  به گزارش روزنامه گاردین، این دارو که از سوی شرکت سینرجن (Synairgen) تهیه و برای آن کد SNG001 انتخاب شده، قرار است از دوشنبه هفته آینده (۴ فروردین ۱۳۹۹) روی یک صد بیمار مبتلا به کرونا که در شرایط وخیمی قرار دارند آزمایش شود.

نخستین مرحله آزمایش این دارو در بیمارستان ساوت همپتون جنرال واقع در جنوب انگلیس آغاز خواهد شد و سپس در ۱۰ بیمارستان توزیع خواهد شد.

این داروی استنشاقی تاکنون نرخ بهبود بیماری آسم و بیماری مزمن انسداد ریوی(COPD) در افرادی که دچار عفونت ریه شده‌اند را ارتقا داده است.

پزشکان امیدوارند که دارو جدید ایمنی بدن را افزایش داده و انتشار ویروس کرونا در بدن را متوقف کند.

این دارو حاوی یک پروتئین طبیعی به نام «اینترفرون بتا» است که واکنش های ضد ویروسی بدن انسان را تنظیم می کند.

محققان معتقدند این پروتئین اجازه نمی‌دهد ویروس کرونا سلول های ریه بیشتری را مبتلا کند و نسخه های بیشتری از خود تولید کند.

«تام ویلکینسون» استاد داروهای تنفسی در دانشگاه ساوث همپتون و رئیس گروه تحقیقاتی این دارو، ابراز امیدواری کرد که اگر نتیجه آزمایش‌ها موفقیت‌آمیز باشد داروی جدید پیش از پایان سال در اختیار بیماران مبتلا به کرونا قرار خواهد گرفت.

به گفته او این دارو در صورت موفقیت آمیز بودن از شلوغی واحدهای مراقبت ویژه بیمارستان ها می کاهد.

همچنین «استفن هولگیت» از دیگر اساتید دانشگاه ساوث همپتون و عضو گروه تحقیقاتی عنوان کرد که افزایش ایمنی بدن بیمار ، تا زمانی واکسن کرونا ساخته شود بهترین روش مقابله با این ویروس به‌شمار می‌رود.

بر اساس آخرین‌ گزارش ها تاکنون ۲۱۹ هزار و ۶۵۷ نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده و ۸ هزار و ۹۷۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

 

نظر شما