هشدار مقام بهداشتی انگلیس نسبت به کمبود کیت تشخیص کرونا

۱۳۹۸/۱۲/۲۹ - ۱۱:۴۰:۱۴
کد خبر: ۹۷۹۵۸۱
رییس کالج سلطنتی پزشکان عمومی انگلیس با اعلام کمبود کیت تشخیص کرونا در این کشور، هشدار داد که این مساله سبب شده پزشکان از ترس ابتلا به این ویروس خود را در خانه قرنطینه کرده و به صورت تلفنی مشاوره می‌دهند.

به گزارش گروه سیاسی برنا، این در حالی است که به گفته «مارتین مارشال» کشور نیاز مبرمی به حضور آنها در محل کار دارد و باید از نزدیک تیم خود را هدایت کنند. 

او در گفت‌ و گو با شبکه خبری اسکای از دولت «بوریس جانسون» خواست ضمن افزایش تعداد کیت‌های تشخیص کرونا، پزشکان را در اولویت انجام آزمایش ابتلا این ویروس قرار دهد.

پزشکان عمومی در انگلیس از ترس ابتلا به کرونا و قرار گرفتن در زنجیره انتقال این ویروس، تمام ویزیت‌های حضوری را از ابتدای هفته جاری لغو و تلاش می کنند تا در حد امکان مشکلات بیماران را به صورت تلفنی رفع و رجوع کنند. 

درمانگاه های سراسر انگلیس به بیماران توصیه می‌کنند تا از تردد به مراکز درمانی خودداری کرده و از طریق تماس تلفنی مشکلات بهداشتی خود را پیگیری کنند. 

آمار ابتلا به کرونا در انگلیس روز به روز در حال افزایش است. بر اساس آخرین آمار منتشر شده تاکنون دو هزار و ۶۲۶ نفر در انگلیس به این بیماری مبتلا و ۱۰۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.  

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس اذعان کرده است که این کشور در شیب سربالایی آمار ابتلا به این ویروس قرار دارد و ضروری است که افراد، از تماس‌های غیر ضروری خودداری و در صورت امکان دورکاری کنند.

او کرونا را فجیع‌ترین بحران بهداشتی جهان در یک نسل خواند که با افزایش آمار ابتلا به این ویروس، خانواده‌ها عزیزان خود را از دست خواهند داد.

مشاور ارشد علمی دولت انگلیس در اظهاراتی تکان دهنده پیش بینی کرده که ۲۰ هزار نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را در این کشور از دست خواهند داد.

ویروس کرونا موسوم به « کووید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز