به مناسبت فرا رسیدن سال نو؛

تالار شهر سارایوو با پرچم سه رنگ ایران نورپردازی شد

۱۳۹۹/۰۱/۰۲ - ۱۴:۵۹:۰۹
کد خبر: ۹۸۰۰۴۴
تالار شهر سارایوو با پرچم سه رنگ ایران نورپردازی شد
ساختمان تالار شهر پایتخت بوسنی و هرزگوین شامگاه جمعه (اول فروردین) همزمان با نخستین روز بهار و آغاز سال نو خورشیدی با حضور شهردار سارایوو و سفیر کشورمان و جمعی از خبرنگاران محلی در اقدامی نمادین با پرچم جمهوری اسلامی ایران نورپردازی شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا،هدف از این ابتکار نمایش همبستگی مردم بوسنی هرزگوین با ملت ایران در مبارزه با ویروس کرونا اعلام شد.

«محمود حیدری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در این مراسم با قدردانی از شهردار سارایوو و مردم بوسنی و هرزگوین گفت: از این ابراز همبستگی صمیمانه که نشانگر روحیه قدرشناسانه ملت بوسنی هرزگوین است قدردانی می کنم و این ابتکار نمادین نشان دهنده پیوندهای عمیق دو کشور و دوستی مستحکم میان دو ملت است.

حیدری با اشاره به آشنایی مردم بوسنی با آیین های نوروز باستانی گفت: اگرچه سنت گرامیداشت نوروز نزد مردم بوسنی و هرزگوین جایگاه شناخته شده ای دارد ولی امسال به جهت اهمیت مقابله با ویروس کرونا  مراسم سلطان نوروز در بوسنی برگزار نمی شود همانگونه که برنامه های جمعی در ایران نیز ملغی گردیده است.

سفیر ایران در  بوسنی با یادآوری اینکه دو شهر سارایوو و تهران در سال های اخیر تفاهم نامه همکاری و خواهرخواندگی را امضا کرده اند، افزود: این ابتکار ارزشمند شهرداری سارایوو گامی مثبت در راستای تقویت پیوندهای مردمی میان دو کشور است.

حیدری اضافه کرد: امیدوارم در سال جدید بهروزی، شادکامی، آرامش و نیک بختی فراروی  ملت شریف ایران، مردم قدرشناس بوسنی و هرزگوین و همه جهانیان باشد.

«عبدالله اسکاکا» شهردار سارایوو با یادآوری کمک های مردم ایران در زمان جنگ بوسنی و هرزگوین بر حمایت مردم بوسنی از ملت ایران در مقابله با اپیدمی کرونا تاکید و با خانواده های قربانیان این ویروس در  ایران ابراز همدردی و برای بیماران آرزوی سلامتی و بهبودی کرد.

اسکاکا افزود: تالار شهر سارایوو در حمایت از ملت و دولت ایران در این شرایط دشوار به رنگ پرچم جمهوری اسلامی ایران نور پردازی شده است و معنی آن این است که در مبارزه با کرونا شهروندان سارایوو و همه مردم بوسنی هرزگوین در کنار مردم ایران قرار دارند.

شهردار سارایوو اضافه کرد: پیروزی بر این چالش نیازمند همکاری همه کشورهای جهان است و فقط با همکاری، صبر و مسئولیت پذیری می توانیم بر آن پیروز شویم.

شهردار سارایوو و سفیر کشورمان در پایان این مراسم یاد قربانیان ویروس کرونا در ایران را گرامی داشتند و مشترکا از مردم ایران و بوسنی و هرزگوین خواستند به توصیه های بهداشتی و پزشکی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا بیش از پیش توجه کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز