نوروز نامه ۹۹؛ / فعال سیاسی اصلاح طلب:

انحرافات صدا و سیما همچنان ادامه دارد/ صدا و سیما به عنوان یک ابزار جناحی در خدمت منافع جناحی است

۱۳۹۹/۰۱/۰۳ - ۲۳:۵۱:۱۴
کد خبر: ۹۸۰۳۴۷
انحرافات صدا و سیما همچنان ادامه دارد/ صدا و سیما به عنوان یک ابزار جناحی  در خدمت منافع جناحی است
دبیر کل حزب پیشرو می‌گوید: صدا و سیما به عنوان یک ابزارجناحی در خدمت منافع جناحی است؛ جناحی که از این ابزاراستفاده می‌کند در بخش‌های دیگر رسانه‌ای هم سعی می‌کند بهانحا و وسایل مختلف با بهتان و هر وسیله‌ای که شده جناح رقیب خود را از میدان به در کند.

«علی صوفی»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و دبیرکل حزب پیشرو، درباره عملکرد صدا و سیما در یک سال گذشته به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: عملکرد صدا و سیما در یک سال گذشته تفاوتی با سال‌های پیش نداشت و تغییرات عمده‌ای را در این رسانه شاهد نبودیم. صدا و سیما رسانه رسمی نظام و تابع حاکمیت است. مدتهاست که بر این حاکمیت شکاف افتاده در نتیجه صدا و سیما وسیله‌ای شده است در  اختیار بخشی ازحاکمیت و نه تمام حاکمیت. در حالیکه مدیریت صدا و سیما درقانون اساسی به گونه‌ای پیشبینی شده بود که باید توسط شورای سیاست‌گذاری متشکل از همه قوا مدیریت می‌شد تا مورد بهره‌برداری و سواستفاده بخشی از حاکمیت قرار نگیرد بلکه کاملا در اختیار کل نظام باشد. 

دبیر کل حزب پیشرو افزود: اما صدا و سیما به تدریج از مدیریت گذشته‌اش فاصله گرفت که بر آن مدیریت گذشته هم ایراداتی وارد بود اما با حضور امام، کسی جرات نمی‌کرد که قوای نظام را یا ابزارهای حاکمیت انحصاری کند اما بالاخره بعد از امام عده‌ای این ضرورت را احساس کردند که حاکمیت ابزارهای خودش را می‌خواهد و قدرت بدون این ابزارها معنا ندارد، بنابراین صدا و سیما بخشی از این قدرت شد و از آنزمان مدیریت‌های این رسانه جناحی شد یعنی از آقای لاریجانی که بعد از محمد هاشمی آمد تا مدیران بعدی، دیگرصدا و سیما مجالی پیدا نکرد که بتواند به عنوان یک رسانه ملی در خدمت منافع ملی باشد بلکه در خدمت جناح خاصی بود، علیه جناح دیگر. 

صوفی بیا بیان اینکه انحراف صدا و سیما همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: صدا و سیما به عنوان یک ابزار جناحی  درخدمت منافع جناحی است؛ جناحی که از این ابزار استفاده‌ می‌کند در بخش‌های دیگر رسانه‌ای هم سعی می‌کند به انحا و وسایل  مختلف با بهتان و  هر وسیله‌ای که شده جناح رقیب خود را از میدان به در کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر جناحی بودن صدا و سیما، گفت: زمانی پیش آمد که مردم مستقل عمل کرده و سعی کردند در صحنه‌های  انتخابات از نگاه حاکمیتی فاصله بگیرندو آنچه را مقتضای حال خودشان می‌بینند، انتخاب کنند؛ ازمقطع 76 به بعد شاهد این جریان بودیم که اساسا حاکمیت نه خواهانش بود و نه آن را پیش‌بینی می‌کرد. به هر حال شرایطی پیش آمد که در آن شرایط برای آن بخش از حاکمیت که صدا وسیما را به عنوان یک وسیله و قدرت می‌دانست، خطرناک تلقی شد. به همین منظور سعی کردند چند بخش را کاملا در اختیار بگیرند، صدا و سیما یکی از این بخش‌ها بود که کاملا بر آن مسلط شدند و به عنوان یک ابزار قوی از آن استفاده کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز