نوروزنامه ۹۹؛ / یک فعال سیاسی اصلاح طلب:

منتقدین در استفاده از عنوان "ملی" برای صدا و سیما پرهیز می‌کنند/ بیش از ۱۵۰ شبکه رادیو و تلویزیون کلاً در خدمت یک جریان است

۱۳۹۹/۰۱/۰۴ - ۱۴:۰۷:۱۶
کد خبر: ۹۸۰۳۴۹
منتقدین در استفاده از عنوان ملی برای صدا و سیما پرهیز می‌کنند/ بیش از ۱۵۰ شبکه رادیو و تلویزیون کلاً در خدمت یک جریان است
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید: در سال ۹۸ تحول خاصی را که نشانی از همسویی صدا و سیما با تمام ملتایران و با تمام سلایق موجود در جامعه باشد، شاهد نبودیم.

«داریوش قنبری»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای  مرکزی حزب مردم‌سالاری،  درباره عملکرد صدا و سیما و تقابل آن با دولت در سال 98 به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: رفتار صدا و سیما با دولت تقریبا مثل سنوات گذشته بود و در کل ازهمان ابتدای روی کار آمدن دولت روحانی صدا و سیما با دولت او سر مهر نداشت و به نوعی دستاوردهای دولت را با چالش مواجه و سعی می‌کرد، مشکلاتی را سر راه دولت ایجاد کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره اقدامات صدا و سیما علیه دولت، اظهار کرد: اخبار را به صورت یک طرفه و با شکل خاص و به نفع یک جریان سیاسی که در تقابل با دولت بود، منتشر می‌کرد. صاحب نظران آن جریان سیاسی را که دید مناسبی به دولت نداشت، دعوت می‌کرد و به آنها فرصت‌هایی می داد که علیه دولت اظهار نظر کنند. موارد زیادی از این دست بود تا برسد به ساخت و پخش سریال‌ها و فیلم‌هایی با موضع‌گیری خاص که نمونه آن گاندو بود. 

قنبری عملکرد صدا و سیما را مانند سنوات گذشته ارزیابی کرد و گفت: در سال ۹۸ همانند سال‌های گذشته ندیدیم که صدا و سیما به نحو بی‌طرفانه و طوری که از رسانه ملی انتظار می‌رود، عمل کند. این انتقاد همواره بر صدا و سیما وارد بوده است که عملکرد جناحی داشته و سعی کرده نگاه یک جناح خاص سیاسی را ترویج کند. اخبار و اطلاعات منتشر شده هم به نفع یک جریان خاص بوده است.

او افزود: منتقدین در استفاده از عنوان "ملی" برای صدا وسیما پرهیز می‌کنند و می‌گویند عنوان رسانه ملی نمی‌تواند، برای صدا و سیما مناسب باشد چرا که مانند رسانه ملی عمل نمی‌کند.

این عضو شواری مرکزی حزب مردمسالاری با بیان اینکه درمجموع صدا و سیما سال‌هاست که تریبون یک جریان سیاسی است، عنوان کرد: در سال ۹۸ تحول خاصی را که نشانی از همسویی صدا و سیما با تمام ملت ایران و با تمام سلایق موجود در جامعه باشد، شاهد نبودیم.

قنبری در پایان گفت: متاسفانه با وجود تعداد زیاد شبکه‌هایی که صدا و سیما در اختیار دارد حتی یک شبکه هم به نگاه متفاوت از نگاه حاکم بر صدا و سیما، اختصاص نیافته و بیش از ۱۵۰ شبکه رادیو و تلویزیون کلاً در خدمت یک جریان است و هزینه‌های بسیار زیاد و هنگفتی هم برای این رسانه صرف‌ می ‌شود. صدا و سیما عملاً با وجود تعداد فراوان شبکه‌ها نتوانسته عملکرد مناسبی در جهت رسالت خود داشته باشد؛ این‌ نقدی است که همواره بر صدا و سیما وارد بوده و هست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز