ایتالیا برای مهار کرونا از ارتش آمریکا کمک خواست

۱۳۹۹/۰۱/۰۴ - ۰۸:۴۵:۰۳
کد خبر: ۹۸۰۳۹۳
ایتالیا برای مهار کرونا از ارتش آمریکا کمک خواست
ایتالیا که این روزها بیشترین تعداد جان باختگان ناشی از کرونا نسبت به سایر کشورهای جهان را دارد، در مهار شیوع افسارگسیخته کووید-19 عاجز مانده و از ارتش آمریکا درخواست کمک کرده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، تا به امروز،  ۵۹ هزار و ۱۳۸ نفر در ایتالیا به بیماری کرونا مبتلا شده اند و پنج هزار و ۴۷۶  نفر نیز جان خود را از دست داده اند. 

چین با بیش از 81 هزار مورد ابتلا، ایتالیا با  بیش از 59 هزار مورد و آمریکا با بیش از 34 هزار مورد ابتلا به بیماری کرونا، از نظر تعداد افراد مبتلا به این بیماری مسری در جایگاه اول تا سوم جهان هستند. 

شبکه تلویزیونی سی ان ان روز دوشنبه گزارش داد: وضعیت مرگبار شیوع ویروس کرونا در ایتالیا ساعت به ساعت وخیم تر می شود بطوریکه وزیر دفاع آن کشور از ارتش آمریکا درخواست کمک کرده است.

سی ان ان اشاره ای به جزئیات بیشتر این خبر نکرد.

رویترز هم نوشت که  ایتالیا از مرگ ۶۵۱ بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ گذشته خبر داد که حاکی از افزایش ۱۳.۵ درصدی مبتلایان به این ویروس در این کشور اروپایی است.

ویروس کرونا موسوم به «کووید-۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. 

 سازمان جهانی بهداشت اروپا را به عنوان کانون جدید کرونا معرفی کرده است.

نظر شما