مسئول فلسطینی خواستار شد؛

فشار سازمان ملل به اسرائیل برای آزادی اسرای فلسطینی

۱۳۹۹/۰۱/۰۴ - ۱۰:۴۸:۴۶
کد خبر: ۹۸۰۴۳۱
فشار سازمان ملل به اسرائیل برای آزادی اسرای فلسطینی
رئیس مرکز «امور اسرا و آزادگان» فلسطینی از سازمان ملل خواست، به رژیم صهیونیستی اعمال فشار کند تا زندانیان فلسطینی را برای جلوگیری از ابتلا به کرونا آزاد کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «قدری ابوبکر» رئیس مرکز «امور اسرا و آزادگان» فلسطینی خواستار آزادسازی زندانیان فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی شد.

ابوبکر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «سازمان ملل می‌داند که زندان‌های اسرائیلی از جمله پر جمعیت‌ترین زندان‌ها در جهان است و از نظر بهداشت و درمان، کمترین معیارها را نیز ندارد».

به گزارش خبرگزاری آناتولی، رئیس مرکز «امور اسرا و آزادگان» فلسطینی هشدار داد زندانهای صهیونیستی محیط مناسبی برای شیوع ویروس کروناست.

وی همچنین گفت که دولت رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بیش از 500 زندانی اسرائیلی را آزاد خواهد کرد، ولی هیچ توجهی به اسرای فلسطینی ندارد.

این مسئول فلسطینی از سازمان ملل خواست که به رژیم صهیونیستی اعمال فشار کند تا زندانیان فلسطینی را برای جلوگیری از ابتلا به کرونا، آزاد کنند.

این در حالی است که تا شامگاه یکشنبه 945 مورد ابتلا به ویروس کرونا در اراضی اشغالی گزارش شده و یک نفر نیز جان خود را از دست داده است.

انجمن اسرای فلسطینی پنجشنبه خبر داد که چهار زندانی فلسطینی در زندانهای صهیونیستی، مبتلا به کرونا شدند، ولی اداره زندانهای این رژیم، این افراد را مشکوک به ابتلا به کرونا عنوان کرد.

در حال حاضر، حدود پنج هزار زندانی فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی حضور دارند که در میان آنان، 200 کودک زندانی هستند و 700 نفر از آنان نیز بیماریهای مختلفی دارند.

نظر شما