روسیه از تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا انتقاد کرد

۱۳۹۹/۰۱/۰۴ - ۱۱:۱۱:۰۶
کد خبر: ۹۸۰۴۴۳
روسیه از تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا انتقاد کرد
نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین با انتقاد از حفظ تحریم های آمریکا در شرایط شیوع بیماری کرونا افزود: چرا ایران و ونزوئلا همچنان تحت تحریم هستند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، میخاییل اولیانوف روز دوشنبه درتوییتر نوشت: شیوع همه گیر بیماری کرونا در جهان همبستگی جهانی را می طلبد.

وی افزود: چرا ایران و ونزوئلا همچنان تحت تحریم ها باقی مانده اند؟

اولیانوف نوشت: چرا فقط روسیه، چین و کوبا در شرایط دشوار کنونی به ایتالیا کمک می کنند.اتحادیه اروپا و آمریکا کجا هستند؟.

مقام روس به کنایه نوشت: ظاهرا در جهان معاصر، اشتباهی رخ داده است. 

روسیه در هفته های اخیر بارها از تحریم های آمریکا علیه ایران انتقاد کرده است.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه روز شنبه ضمن انتقاد تند از آمریکا، خواستار پایان دادن به تحریم های ظالمانه این کشور علیه ایران شد.

ریابکوف در واکنش به اتهام آمریکا به روسیه مبنی براقدامات خصمانه در عرصه انرژی و نیز راه انداختن کارزار انتشار اطلاعات نادرست گفت: ما بار دیگر از آمریکا درخواست کردیم تا از سیاست غیرانسانی بکارگیری تحریم های یکجانبه در مورد ایران که در وضعیت کنونی بخاطر شیوع کرونا با کمبود امکانات برای حل مسائل بهداشتی مواجه است، صرف نظر کند. 

وی افزود: اطمینان دارم در واشنگتن بخوبی تفاوت بین ارسال انفرادی محموله های کمک های انسانی به ایران و عدم امکان دریافت درآمدهای حاصل از صادرات لازم برای اجرای برنامه های بهداشتی مربوطه بخاطر تحریم ها و فشارهای شدید چندساله آمریکا را درک می کنند.

ریابکوف گفت: با این حال مقامهای آمریکایی ازجمله مقامهای ارشد این کشور از تحریف حقایق در این مورد خودداری نمی کنند و اهداف ژئوپلیتیک خود را دنبال می کنند که آن را می دانیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز