پلیس های اسپانیا برای تقویت روحیه مردم در خیابان ها ساز می زنند

۱۳۹۹/۰۱/۰۴ - ۱۳:۱۹:۴۴
کد خبر: ۹۸۰۵۰۰
پلیس های اسپانیا برای تقویت روحیه مردم در خیابان ها ساز می زنند
این روزها که مردم اسپانیا به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در خانه قرنطینه شده اند و شرایط روحی چندان مساعدی ندارند، نیروهای پلیس برای تقویت روحیه مردم، در خیابان ها به نواختن ساز و آواز می پردازند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، اسپانیا در میان دیگر کشورهای اروپایی، پس از ایتالیا بالاترین شمار مبتلایان به کرونا و جان باختگان ناشی از این بیماری را دارد.

براساس گزارش رسانه های خارجی، نیروهای پلیس در برخی شهرهای اسپانیا از جمله جزیره مایورکا ، در خیابان ها ضمن گشت زنی برای نظارت بر رعایت قرنطینه از سوی ساکنان  این منطقه، برای روحیه دادن به مردمی که خود را در خانه ها حبس کرده اند، اقدام به اجرای موسیقی کردند.

با توجه به خلوت بودن معابر و خیابان های شهر که باعث کم شدن برخی وظایف پلیس می شود، نیروهای پلیس در اسپانیا در عوض سعی کرده اند کم شدن وظایف خود را از طریقی دیگر جبران کنند و با بدست گرفتن سازهای موسیقی، تلاش کردند تا به نوعی دیگر به مردم خدمات رسانی کنند.

مردم اسپانیا نیز با الگو گرفتن از مردم ایتالیا، در برخی ساعات روز در پشت پنجره ها و بالکن های خانه هایشان حاضر می شوند و برای اینکه هم به خود و هم به دیگر شهروندان روحیه بدهند، آواز می خوانند.

«پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا از پارلمان این کشور خواسته است تا شرایط فوق العاده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را تا ۱۱ آوریل (۲۳ فروردین ۱۳۹۹) تمدید شود.

هم اکنون اسپانیا با کمبود امکانات و تخت بیمارستانی برای مواجه با این ویروس دست به گریبان است، بطوری  که مقامات اسپانایی ناگزیر به تغییر کاربری در «سالن کنفرانس مادرید» شده و آنرا به یک بیمارستان بدل ساخته اند و انتظار می رود پنج هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی در آن قرار گیرد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا تا کنون به ۲۸ هزار و ۷۶۸ نفر رسیده و یکهزار و ۷۷۲ نفر نیز جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس دراین کشور از دست داده اند.

نظر شما