ملک سلمان درباره کرونا:

مرحله دشواری را سپری می‌کنیم

۱۳۹۹/۰۱/۰۴ - ۱۸:۵۸:۰۲
کد خبر: ۹۸۰۶۰۶
مرحله دشواری را سپری می‌کنیم
پادشاه عربستان در نطقی درباره شیوع ویروس کرونا در کشورش تاکید کرد که کشورش مرحله دشواری را سپری می‌کند و مرحله دشوارتری را هم پیش رو دارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه عربستان با گسترش بیماری کووید 19 در کشورش برای شهروندان و جوامع اتباع خارجی این کشور نطقی را ایراد کرد.

در متن سخنان ملک سلمان آمده است: «ما در یک مقطع دشوار از تاریخ جهان به سر می‌بریم، اما کاملاً آگاه هستیم که این مرحله هم علی‌رغم تلخی‌ها و دشواری‌های آن می‌گذرد و می‌رود و این بحران به تاریخی تبدیل می‌شود که مقابله انسان با یکی از سخت‌ترین مشکلاتی که بشریت می‌توانست با آن روبه رو شود، ثبت می‌کند.»

وی در ادامه ادعا کرد که کشورش همه اقدامات پیشگیرانه را برای مقابله با این بیماری همه گیر و محدود کردن پیامدهای آن را به کار گرفته است و تلاش می‌کند مایحتاج معیشتی اعم از غذایی و دارویی را برای شهروندان و افراد مقیم عربستان فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان(واس)، شاه سعودی در ادامه خطاب به مردم عربستان ادعا کرد: «شما به صداقت و شفافیت من عادت کرده‌اید. از همین رو می‌خواهم بگویم که مرحله‌ای دشوار را سپری می‌کنیم همان گونه که همه دنیا با آن روبه رو هستند».

او افزود: «همچنین به شما می‌گویم که مرحله پیش رو در سطح جهانی برای مقابله با گسترش سریع این بیماری همه گیر دشوارتر خواهد بود».

ملک سلمان در پایان سخنانش ابراز امیدواری کرد که این بلا از سر کشورش و سایر کشورهای دنیا رفع شود.

عربستان تاکنون از ابتلای 511 نفر در این کشور به ویروس کووید 19 خبر داده و دقایقی پیش هم اعلام کرد که تاکنون 19 نفر از آنها بهبود یافته و هنوز هیچ مورد فوتی هم ثبت نشده است.

پادشاه عربستان به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا دستور داده است که از امروز دوشنبه از ساعت هفت عصر تا شش صبح به مدت 21 روز قانون منع آمد و شد وضع شود.

عربستان همچنین همه اداره‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی غیر از آنهایی که کارشان حیاتی است، تعطیل شده و هیچ بازار، مکان تفریحی و گردشکری باز نیست.پروازهای داخلی و خارجی و حرکت قطار، اتوبوس و تاکسی هم در این کشور متوقف شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز