نقض آتش بس و درگیری میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان

۱۳۹۹/۰۱/۰۶ - ۱۱:۳۰:۵۷
کد خبر: ۹۸۱۰۶۹
نقض آتش بس و درگیری میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در گزارشی از نقض رژیم آتش بس و درگیری روز گذشته میان نیروهای این کشور و ارمنستان در منطقه مورد مناقشه قره باغ خبر داد .

به گزارش گروه سیاسی برنا، در جریان این درگیری که در مسیر منطقه  "گورانبوی" به وقوع پیوست ، یک نظامی ارمنستان کشته شد که جسد وی همچنان در محل درگیری مانده است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان همچنین نیروهای ارمنستان را به خرابکاری متهم و اعلام کرد ، مسوولیت پی آمدهای تنش در منطقه مورد مناقشه قره باغ بر عهده نیروهای این کشور خواهد بود.

مناقشه میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در سال ۱۹۸۸ میلادی آغاز و در سال ۱۹۹۲ میلادی به درگیری های نظامی بین دو کشور تبدیل شد. بر اثر این مناقشه منطقه قره باغ کوهستانی جمهوری آذربایجان و هفت شهرستان دیگر در همجواری آن تحت تصرف نیروهای ارمنی درآمد.

در سال ۱۹۹۴ میلادی با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا آتش بس میان طرفین مناقشه برقرار شد ولی تلاش های بین المللی برای حل  مسالمت آمیز این مناقشه تا  به حال نتیجه ای نداشته است .

گروه میانجی مینسک پیشتر با صدور بیانیه‌ای ارمنستان و جمهوری آذربایجان را به پرهیز از هر گونه تحریک نظامی در قره باغ دعوت کرده بود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز