رئیس کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا:

تنها افراد ساکن، می توانند وارد شهرها شوند/ برای کارگران و کارمندان تدابیر لازم در نظر گرفته شده است

۱۳۹۹/۰۱/۰۷ - ۱۰:۵۲:۱۱
کد خبر: ۹۸۱۳۴۳
تنها افراد ساکن، می توانند وارد شهرها شوند/ برای کارگران و کارمندان تدابیر لازم در نظر گرفته شده است
رئیس کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا با اعلام طرح جدید دولت برای مهار کرونا گفت: در این طرح محدودیت در ترددها و سفرها تشدید می شود و تنها افراد ساکن، می توانند وارد شهرها شوند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، حسین ذوالفقاری، رئیس کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، گفت: اکثر مردم به توصیه های وزارت بهداشت عمل کردند اما برخی از آنها هم به توصیه ها عمل نکرده اند.

وی افزود: مردم مطالباتی را از مسئولین کشور دارند و انتظاراتی که از استانداران سراسر کشور وجود دارد این است که قاطعیت بیشتری برای قطع زنجیره بیماری انجام دهند.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: اگر به حوزه بهداشت و درمان کمک نکنیم و زنجیره انتقال بیماری قطع نشود، قطعا نمی توانیم شاهد کاهش بیماری باشیم.

ذوالفقاری افزود: هنوز به قله بیماری نرسیده ایم و سیر شیوع بیماری صعودی است و کاهش را نشان نمی دهد.

وی با تاکید بر لزوم همکاری همه مردم اظهار داشت: اگر زنجیره شیوع بیماری را قطع نکنیم، امکانات و ظرفیت های کشور هم ممکن است جوابگوی تعداد بیماران نباشد.

معاون وزیر کشور افزود: طرح های زیادی در این مدت مطرح شد اما به لحاظ شرایط زمانی مورد اجماع قرار نمی گرفت. طرحی که امروز اعلام می شود بنا به پیشنهاد وزارت بهداشت و اجماع همه دستگاه ها در روز سه شنبه در وزارت کشور به ریاست وزیر کشور تصویب و امروز پنج شنبه به تایید دولت و رییس جمهوری رسید.

وی افزود: طرح شامل تشدید محدودیت های بیشتری در ترددها و سفرها خواهد بود.

این مقام مسئول گفت: کسانی که قصد مسافرت دارند از همین لحظه سفر خود را لغو کنند و تنها افراد ساکن اجازه ورود به شهرهای دیگر را خواهند داشت و حداکثر امکان عبور از کنارگذر شهرها را خواهند داشت.

ذوالفقاری گفت: کسانی که در مسافرت هستند باید سریع تر به خانه برگردند و کسانی هم که در محل سکونت خود هستند برای سفر تصمیم نگیرند زیرا اجازه ورود به شهرها داده نمی شود.

وی با بیان اینکه کسانی که مسافر هستند بدون ورود به شهرهای طول مسیر به خانه برگردند، گقت: کد ملی افراد، پلاک خودرو و بیمه از جمله مسائلی است که برای تشخیص بومی بودن ملاک قرار می گیرد.

معاون وزیر کشور گفت: برای کارگران و کارمندانی که در جایی خارج از محل سکونت خود کار می کنند نیز تدابیری شده است و استان ها برای آنها کارت تردد صادر می کنند

نظر شما