نوروزنامه ۹۹؛ / نماینده مردم تهران در مجلس:

انرژی تحلیل یافته مردم باید برگردد/ مجلس یازدهم اگر بدنبال مطالبات مردم است با دولت همراه شود/ نمایندگان مجلس یازدهم مسئولیت سختی به گردن دارند

۱۳۹۹/۰۱/۱۲ - ۲۳:۲۰:۵۶
کد خبر: ۹۸۲۸۰۰
انرژی تحلیل یافته مردم باید برگردد/ مجلس یازدهم اگر بدنبال مطالبات مردم است با دولت همراه شود/ نمایندگان مجلس یازدهم مسئولیت سختی به گردن دارند
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در این برهه باید اقداماتی صورت گیرد تا انرژی تحلیل یافته مردم، برگردد و از این رو مسئولیتی سخت بر عهده نمایندگان محترم مجلس یازدهم است.

«فاطمه ذوالقدر»، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با «عملکرد چهارساله مجلس دهم» گفت: مجلس دهم تلاش کرد دو وظیفه اصلی خود ، یعنی نظارت و قانونگداری را به صورت اثرگذار و قوی پیش ببرد. در رابطه با نظارت، سعی مجلس بر این بود تا از ابزارهای قانونی خود مانند تذکر شفاهی، کتبی، سوال منطقه ای و ملی، دادن کارت زرد به وزرا، استیضاح و تحقیق و تفحص ها، به دور از حاشیه سازی و لجاجت در جهت بهبود اوضاع جامعه و ریل گذاری مناسب شرایط برای رفاه مردم، جامعه و اصلاح امور در قوه مجریه، استفاده کند و این امور انجام پذیرفت. در زمینه قانونگذاری هم قوانین خوبی به تصویب رسید و برخی نیز در آستانه نهایی شدن قرار دارند. قوانینی که جهت هموار نمودن شرایط کشور در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، با توجه به شرایط روز، نیاز جامعه بود.

او ادامه داد: قانون برنامه ششم توسعه مورد بررسی دقیق مجلس دهم قرار گرفت و اصلاحات قابل توجه و کمک کننده‌ای بر آن انجام پذیرفت. قوانین بودجه سالانه، با دقت و بررسی‌های همه جانبه تصویب شد اما متاسفانه لایحه بودجه سال ٩٩ به جهت شرایط پیش آمده خاص کشور، بدون حضور همه نمایندگان روند استثنایی را گذراند، البته نمایندگان اصلاحات لازم را مطرح کزدند و بعضاً مورد تصویب قرار گرفت. قوانینی همچون قانون منع به کارگیری بازنشستگان، هوای پاک، تعیین تکلیف معلمان حق التدریس، حفاطت و احیای تالاب ها، حمایت از هنرمندان، معلولان، کودکان، محیط بانان و جنگل بانان، رفع موانع تولید، مالیات بر ارزش افزوده و بسیاری دیگر از جمله مصوبات خوب و ضروری جامعه بود. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مجلس دهم، به جهت گسترش شبکه های مجازی و سرعت بالای اطلاع رسانی در این فضا، بیش از مجالس دیگر زیر ذره‌بین و مورد قضاوت‌های مختلف مثبت و منفی فراوان از سوی دوست و دشمن و با نیت‌ها و أغراض متفاوت و گوناگون، قرار گرفت. البته سعی ما نیز همواره بر این بود که با نظرات اقشار مختلف، نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازنده و غیر آن را بشنویم و در راستای اصلاح خود و جامعه به جهت احقاق حقوق قانونی و مشروع و مطالبات موکلان و جامعه، کوشش کنیم.

ذوالقدر درباره روابط دولت و مجلس یازدهم‌ گفت: مجلس یازدهم، چنانچه دنبال کننده مطالبات مردم و خواستار تامین معیشت و رفاه آحاد جامعه باشد می بایست در تعامل مثبت با دولت عمل کند و البته ابزارهای قانونی خود را بدون نگاه های سیاسی و به دور از حاشیه سازی و هیاهوهای جناحی و شعار، که یقینا جامعه نیز دیگر تحمل آنرا نخواهد داشت، صرفا برای بهبود و توسعه جامعه برای تامین منافع ملی به کار گیرد. امیدواریم مجلس یازدهم بتواند با استفاده از تجارب مجالس و باتوجه به سختی ها و مشکلات طبیعی و گرفتاری های پیش آمده و تحریم ها و ... در راستای خیر و صلاح و ثواب ملت، کشور و دولت گام مثبت بردارد و اقدام کند.

او در پاسخ به این سوال که مجلس آینده چه میزان در جهت مطالبات مردم حرکت می کند، اظهار کرد: با هر میزان از رای، نمایندگان حاضر در مجلس شورای اسلامی، وکلای ملتند و می بایست بر اساس منافع ملی و در راستای خیر و صلاح و سعادت دنیوی و أخروی مردم و با هدف تامین نیازهای مادی و معنوی عمل کنند. مجلس یازدهم برای جلب اطمینان مردم، مطالبات بحق و مسلم را بسیار جدی پیگیر شود. نمایندگان ملت با هر طرز تفکر و با هر جناح سیاسی ناگزیر از حرکت در مسیر خواست اکثریت جامعه اند چرا که در غیر اینصورت، منجر به شکاف و گسست اجتماعی می شود و مسایل و مشکلات بیشتر و شرایط پیچیده تر خواهد شد. لذا در این شرایط حساس، با اتفاقات گوناگونی اعم بلایای طبیعی و دشمنی ها و ندانم کاری هایی که رخ داده است، باید با رفتار و اقدامات فراجناحی و با دلسوزی و با پرهیز از سیاست زدگی و شعار، در عمل در پی کسب رضایت و کسب اطمینانِ مردم بود و به موضوع معیشت و بهبود اوضاع اقتصادی و کسب و کار، رونق اقتصادی ، تولید و اشتغال عنایت ویژه کرد و این مهم بر نمی آید، مگر با جدیت و هماهنگی و یک دلی کارگزاران نظام در هر ٣ قوه در انجام وظیفه و همدلی و تعامل مناسب مجلس، دولت و قوه قضائیه و ملت و همچنین تعامل مثبت برپایه ٣ اصل عزت، حکمت و مصلحت کشور با منطقه و دنیا.

این عضو فراکسیون زنان درباره اولویت های مجلس آینده بیان کرد: اولویت جامعه بهبود معیشت و بهبود اوضاع اقتصادی، رونق تولید و اشتغال و هم چنین تسهیل روند درمانی و بهداشتی و نشاط اجتماعی جامعه است و مجلس با هر رویکردی ناگزیر از در نظر گرفتن این موارد است. در این برهه باید اقداماتی صورت گیرد تا انرژی تحلیل یافته مردم، برگردد و از این رو مسئولیتی سخت بر عهده نمایندگان محترم مجلس یازدهم است.

ذوالقدر خطاب به فراکسیون زنان گفت: فراکسیون زنان در مجلس دهم همواره صدای زنان و دختران جامعه بوده است و در راستای توسعه، فرای جنسیت و در چارچوب هنجارها، اقدامات قابل توجهی انجام داده است چه با طرح‌های ارائه شده و چه در بررسی لوایح موضوعه و چه سایر اقدامات. امیدواریم فراکسیون زنان در مجلس آینده نیز همواره خواست و حقوق حقه و مصرح قانونی زنان را در نظر داشته و جهت اعتلای جامعه و بهبود شرایط و پیشرفت روز افزون، با لحاظ مسائل روز، پاسخگویی دلسوز برای مطالبات دختران و زنان که نیمی از جامعه را تشکیل می دهند باشد. ان‌شاءالله

او ضمن تبریک سال نو به مردم بیان کرد: در درجه اول سلامتی و ایمنی و بهروزی تک تک مردم جامعه را از خداوند متعال خواهانم و امیدوارم در سال جدید با رخت بربستن ویروس کرونا و دیگر بیماری ها، سلامتی و آرامش بر ایران و همه جهان سایه گستراند و مردم هم با خیالی آسوده، به فعالیت معمول خود بپردازند و بچه های این مرز و بوم دور از هر خطر و بیماری، شاد زندگی کنند، بازی کنند و به تحصیل و آموزش و کسب تجربه مشغول باشند. ایران اسلامی جهت توسعه پایدار به این سرمایه ها نیاز دارد و بر مسئولین است تا مراقب آنها باشند و در نتیجه تدبیر و کوشش و دلسوزی، این سرمایه ها فردایی آباد را بسازند.

نظر شما