رسانه‌های پاکستانی روز سه شنبه گزارش دادند؛

کیت‌های تقلبی و نگرانی از عدم تشخیص مبتلایان به کرونا

۱۳۹۹/۰۱/۱۲ - ۰۹:۵۶:۳۸
کد خبر: ۹۸۲۹۸۲
کیت‌های تقلبی و نگرانی از عدم تشخیص مبتلایان به کرونا
شیوع ویروس کرونا در پاکستان دولت این کشور را مجبور به افزایش واردات کیت‌های تشخیص ویروس کووید-۱۹ کرده و همزمان شرکت‌های داخلی نیز درصدد ساخت بومی این محصول هستند اما جولان کیت‌های غیراستاندارد و تقلبی در پاکستان باعث ایجاد نگرانی درخصوص عدم تشخیص صحیح بیماران کرونایی شده است.

به گزارش گروه سیاسی برنا، رسانه‌های پاکستانی روز سه شنبه گزارش دادند که شمار افراد مبتلا به کووید-۱۹ در این کشور هر روز بیشتر شده و این در حالی است که تاکنون طرحی برای غربالگری ملی آغاز نشده و گفته می‌شود که علت اصلی کمبود تجهیزات از جمله کیت تشخیص ویروس کرونا است.

در عین حال این روزها شرکت‌های داروسازی و همچنین تجهیزات پزشکی در پاکستان به کمک دانشگاه‌های این کشور در حال آماده‌سازی کیت‌های بومی و همچنین دستگاه تنفس مصنوعی هستند تا بتوانند دولت را در طرح غربالگری افراد مشکوک به ویروس کرونا یاری کنند.

در عین حال ورود کیت‌های تقلبی و تایید نشده در پاکستان باعث نگرانی نسبت به عدم تشخیص درست و به موقع افراد مبتلا به کرونا در این کشور شده، موضوعی که وزیر علوم پاکستان نیز نسبت به آن هشدار داده است.

«فواد حسین» وزیر علوم و فن آوری پاکستان امروز به دولت‌های ایالتی و سازمان مدیریت بحران این کشور هشدار داد که ورود انبوهی از کیت‌های غیراستاندارد جان بسیاری از مردم را به خطر می‌اندازد.

وی در پیام توییتری خود گفت: استفاده از کیت جعلی در تشخیص اینکه فرد مورد نظر مبتلا به ویروس کرونا است یا خیر، زندگی مردم را تهدید می‌کند و باید بر این پدیده غلبه کرد.

وزیر علوم و فن آوری پاکستان افزود: تا زمانی که نهادهای مربوطه این کشور تولید داخلی کیت را آزمایش و تایید نکنند، واردات کیت‌های تایید شده از خارج باید ادامه یابد.

شمار بیماران کرونایی در شهرهای مختلف پاکستان از یکهزار و ۷۰۰ نفر فراتر رفته و تاکنون ۲۰ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده و ۵۷ بیمار کرونایی نیز بهبود یافته‌اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز