نوروزنامه ۹۹؛ / سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس:

۵۳۰۰ جوان را از اعدام نجات دادیم/ دیوان عدالت خود را مجلس فرض کرده و قانون تصویب می‌کرد!

۱۳۹۹/۰۱/۱۲ - ۲۳:۱۰:۲۱
کد خبر: ۹۸۳۱۷۹
۵۳۰۰ جوان را از اعدام نجات دادیم/ دیوان عدالت خود را مجلس فرض کرده و قانون تصویب می‌کرد!
سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس گفت: در کمیسیون قضایی مجلس دهم، ۵۳۰۰ جوان را از اعدام نجات دادیم.

«حسن نوروزی»، سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با عملکرد مجلس دهم گفت: مجلس دهم یکی از مجالس موفق است. در مجلس دهم طرح سه فوریتی بر علیه آمریکا تصویب شد، مجلس دهم بود که جریان چپ، راست و میانه به دفاع از سپاه پاسداران پرداخت و برای اولین بار در انقلاب، نمایندگان با لباس سپاه در مجلس حاضر شدند. در کمیسیون قضایی مجلس دهم، ۵۳۰۰ جوان را از اعدام نجات دادیم. 

او ادامه داد: از دیگر اقدامات مجلس دهم تصویب پولشویی و قانون مالی تروریسم و قانون مقابله با تقلب علمی است. مجلس دهم در بحث استیضاح های متفاوت و قانون تجارت هم کار کرد.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس گفت: مجلس دهم در حد ممکن نسبت به مجلس هشتم و نهم یکی از مجلس های موفق بود. علیرغم اینکه در بعضی موارد تاثیر منفی داشت اما خوش درخشید. در این مجلس بیش از ۶۰ ماده در خصوص ایثارگران تصویب شد و یکی از بهترین برنامه های پنج ساله که همان برنامه ششم توسعه است را به سرانجام رساندیم. در این مجلس ۴ بار قانون بودجه به تصویب رسید. تبلیغاتی که در داخل و خارج انجام می شد ضربه هایی به مجلس وارد کرد. دیوان عدالت خود را یک مجلس فرض می کرد و تحت عنوان تفسیر، قانونگذاری می کرد. همچنین تبلیغات منفی به مجلس دهم آسیب زد. 

او مطرح کرد: مجلس دهم کمترین تنش را با سپاه پاسداران و سایر نهادهای انقلابی داشت و یکی از مجالسی بود که برای اولین بار به اطلاعات سپاه پاسداران در بسیاری از طرح‌ها و لوایح، کمک کرد. 

 او در تحلیل خود از مجلس یازدهم اظهار کرد: مجلس یازدهم، مجلس موفقی خواهد بود به شرط آنکه کارها تخصصی باشد. مجلس یازدهم باید وضع خودرو را در کمیسیون صنایع و وضع مسکن مهر را در کمیسیون عمران تعیین تکلیف کند. همینطور وضع فرهنگی کشور در کمیسیون فرهنگی باید تعیین تکلیف شود. باید قانون تجارت را کامل کنیم. در کمیسیون قضایی مشکلات حقوقی و قضایی باید مرتفع شود. در کمیسیون امنیت باید بحث روابط خارجی تکمیل شود. بحث خدمتگزاران در وزارت بهداشت را باید کمیسیون بهداشت تکمیل کند و آنقدر پزشک تولید شود تا قیمت طب و بهداشت ارزان شود و مردم دغدغه بهداشت و درمان، نداشته باشند. باید بحث ارزش افزوده و نظام پولی و بانکی را حل کنیم. به نظر می‌رسد اگر مجلس یازدهم آستین همت را بالا بزند و آسیب‌شناسی کند، موفق عمل خواهد کرد. اگر مجلس یازدهم به کار و تلاش واقعی بیاندیشد نسبت به ریاست مجلس درگیری نخواهیم داشت، مگر اینکه فقط به ریاست بیندیشند. اگر نمایندگان مجلس یازدهم به اجرا و تلاش و کار بیندیشند این جمع اندیشمند موفق عمل خواهد کرد. 

او اضافه کرد: دولت و مجلس یازدهم رابطه خوبی را با هم خواهند داشت. در مجلس دهم برخی برای دولت تنش افزایی می کردند. در مجلس یازدهم دولت، دولت است و مجلس، مجلس. به نظر می رسد خیلی تنش نخواهیم داشت. 

او در پیام نوروزی به مردم گفت: مردم شریف ایران در سال جدید گرفتار بحران کرونا شدند و این را باید با صبر و تحمل پشت سر بگذاریم. دولت هم کاستی‌هایی را داشته اما نباید دولت مملکت را کلاً قرنطینه کند. دولت باید با برنامه‌ریزی و بهداشت صحیح به مردم کمک کند. مردم هم باید صبر و تحمل داشته باشند. روزهای درخشانی را در سال ۹۹ خواهیم داشت و در سال ۹۹ در تقویت صنعت تجارت و کشاورزی، توفیق های خوبی کسب خواهیم کرد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز