عضو حزب اعتماد ملی:

عده‌ای هنوز به مجلس نیامده، شمشیر را از رو بستند!/ بزرگان کشور اجازه استیضاح رئیس‌جمهور را نمی‌دهند

۱۳۹۹/۰۱/۱۹ - ۰۵:۱۰:۵۲
کد خبر: ۹۸۴۷۵۳
عده‌ای هنوز به مجلس نیامده، شمشیر را از رو بستند!/ بزرگان کشور اجازه استیضاح رئیس‌جمهور را نمی‌دهند
عضو حزب اعتماد ملی گفت: کسی که به دنبال بهم ریختن کشور است یا دست نشانده است که در راستای ناکارآمدی نظام به او خط می‌دهند و یا اینکه نمی‌داند این اختلاف افکنی چه آثار منفی برای کشور خواهد داشت که از استیضاح شخص دوم نظام صحبت می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا؛ احسان خاندوزی، نماینده منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم، در نشریه «صدا» نوشت: این احتمال وجود دارد در صورتی که دولت در حوزه اقتصادی نتواند به درستی عمل کند و انتظارات مجلس بعدی را برآورده سازد، رئیس قوه مجریه استیضاح شود.

«محمدرضا خباز»، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و عضو حزب اعتماد ملی، در واکنش به صحبت‌های این نماینده منتخب مردم تهران به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: قبل از شروع انتخابات برخی از نامزدهای تندور به ویژه از قم این قبیل صحبت‌ها را مطرح کردند و متذکر شدند افرادی که می‌خواهند در لیست ما حضور داشته باشند، باید طرح استیضاح رئیس جمهور را بپذیرند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: این‌گونه اظهارات نشان‌دهنده یک کینه عمیق و دشمنی غیرقابل وصف افراد تندرو نسبت به رئیس جمهور منتخب مردم است. این افراد به جای اینکه از برنامه‌های خود برای مجلس یازدهم بگویند با طرح مباحثی از این قبیل، اعلام می‌کنند که قرار نیست در مجلس یازدهم اقدامی برای مردم صورت بگیرد چراکه از ابتدا شمشیر را از رو بستند.

خباز با بیان اینکه «افرادی که چنین بحثی را مطرح می‌کنند قصد بهم ریختن کشور را دارند» تصریح  کرد: در واقع تعدادی از نامزدها از روز اول که هنوز تبلیغات شروع نشده بود به وسیله برخی کلیپ‌ها در فضای مجازی این حرف نامیمون و نامبارک را مطرح کردند. البته اینها می‌دانند درست است از نظر قانونی استیضاح رئیس جمهور از اختیارات مجلس است اما بزرگان کشور چنین اجازه‌ای نخواهند داد. افرادی که با علم به این موارد از استیضاح رئیس جمهور صحبت می‌کنند به دنبال این هستند شرایط کشور را بدتر از وضع فعلی کنند.

این نماینده ادوار مجلس ادامه داد: هر انسان عاقلی می‌فهمد در این شرایط به غیر از همدلی و هماهنگی میان قوا راه دیگری وجود ندارد چراکه کشور به قدری درگیر مشکلات است که هیچ فرد عاقلی تلاش نمی‌کند به این مشکلات اضافه کند، بلکه تلاش می‌کند از مشکلات بکاهد تا انسجام ملی بوجود آید.

خباز با تاکید بر اینکه تندروها می‌دانند که نمی‌توانند رئیس جمهور را استیضاح کنند، اظهار کرد: استیضاح رئیس جمهور یعنی دومین شخصیت نظام، به وسیله یک یا ده نماینده شکل نمی‌گیرد و بزرگان کشور اجازه بهم ریختن کشور را نمی‌دهند. در واقع این افراد با هدف متشنج کردن جو مجلس، قرار دادن نمایندگان در مقابل یکدیگر، افزایش اختلافات داخل مجلس و در نهایت فاصله انداختن میان مردم و حاکمیت، این مباحث را عنوان می‌کنند.

این عضو حزب اعتماد ملی بیان کرد: افراد تندرو یا از عواقب صحبت‌های خود آگاهی ندارند و یا اینکه دست نشانده جایی هستند. به عبارت دیگر کسی که به دنبال بهم ریختن کشور است یا دست نشانده است که در راستای ناکارآمدی نظام به او خط می‌دهند و یا اینکه نمی‌داند، این اختلاف افکنی چه آثار منفی برای کشور خواهد داشت، که این قبیل حرف‌ها را می‌زند.

خباز با اشاره به اینکه «دو صد مَن استخوان باید که صد مَن بار بردارد» اظهار کرد: یک شتر وقتی 300 کیلو بار را بر می‌دارد خودش دو برابر 300 کیلو است اما وقتی خودش وقتی وزن سبکی دارد نمی‌تواند بار سنگین را بردارد. مجلس یازدهم با این ترکیب نمی‌تواند مشکلات عمیق کشور را برطرف کند و کارآیی مدنظر را نخواهد داشت، مگر اینکه کینه‌توزی‌ها را کنار بگذارند و با عقلای، کارشناسان و نخبگان خارج از مجلس مشورت کنند و کمک بگیرند تا کم توانی خود را با استفاده از تجربیات دیگران جبران کنند چراکه هیچ‌کس از مجلس ناکارآمد، نفع نمی‌برد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز