یک فعال سیاسی اصولگرا:

حتی در جنگ هم کشورها حق اعمال تحریم غذا و دارو ندارند/ اقدامات آمریکا در ردیف جنایت جنگی و نسل‌کشی است/ به نظر می‌رسد کسی که نیاز به کمک دارد، آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی هستند

۱۳۹۹/۰۱/۲۱ - ۰۹:۲۸:۲۱
کد خبر: ۹۸۵۰۲۱
حتی در جنگ هم کشورها حق اعمال تحریم غذا و دارو ندارند/ اقدامات آمریکا در ردیف جنایت جنگی و نسل‌کشی است/ به نظر می‌رسد کسی که نیاز به کمک دارد، آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی هستند
یک فعال سیاسی اصولگرا می‌گوید: بر اساس منشور سازمان ملل و کنوانسیون‌های مختلفی که وجود دارد، در هیچ شرایطی حتی شرایط جنگی، کشوری حق ندارد کشور دیگری را تحریم غذایی و دارویی کند، چون مستقیما با زندگی مردم در ارتباط است.

«حسین کنعانی‌مقدم»، کارشناس مسائل غرب آسیا و فعال سیاسی اصولگرا، درباره اعمال تحریم‌های دارویی علیه ایران به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: براساس منشور سازمان ملل و کنوانسیون‌های مختلفی که وجود دارد، در هیچ شرایطی حتی شرایط جنگی، کشوری حق ندارد کشور دیگری را تحریم غذایی و دارویی کند چون مستقیما با زندگی مردم در ارتباط است.

کنعانی مقدم افزود: همه‌ دنیا این موضوع را محکوم می‌کنند اما آمریکایی‌ها به لحاظ اینکه خود را قدرت مطلقه جهان می‌دانند، دست به اقدامات ضدبشری می‌زنند و حتی می‌توانیم بگوییم که اقدامات آمریکا در ردیف جنایت جنگی و نسل‌کشی است.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه ما تبادل دارو و غذا با آمریکایی‌ها نداریم، عنوان کرد: اما چیزی که هست آنها بر دیگر کشورها و شرکت‌های مختلف فشار آورده‌اند و آنها را تهدید به تحریم کرده‌اند. آمریکا با ایجاد رعب و وحشت در دنیا مانع از دسترسی ایران به بازارهای جهانی، شده است.

او با اشاره به ظرفیت‌های داخلی کشور اظهار کرد: جمهوری اسلامی تاکنون نشان داده است که با اتکا به تولیدات داخلی خود و فناوری و دانشی که در خصوص مسائل پزشکی دارد و در جهان هم سرآمد است، توانسته از این بحران به خوبی در حال عبور باشد. 

این فعال سیاسی اصولگرا به وخامت اوضاع کرونا در اروپا و آمریکایی اشاره‌ای کرد و گفت: به نظر می‌رسد کسی که الان نیاز به کمک دارد، آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی هستند که با وجود اینکه تحریم هم نیستند و بازارهای جهانی به روی آنها باز است، نتوانسته‌اند این وضعیت را کنترل کنند و مرتبا تلفات انسانی می‌دهند و این نشان‌دهنده این است که کشورها در حفظ امنیت غذایی و جانی خود نمی‌توانند، متکی به قدرت‌هایی شوند که هر لحظه ممکن است به لحاظ مطامع سیاسی اقدام به اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه کنند.

نظر شما