کاندیدای اسبق ریاست جمهوری:

عملکرد دولت و مسئولین درباره کرونا بد نبوده است/ در بحران کرونا نه تنها دولت بلکه همه باید کمک کنند/ ایران نمی‌تواند با دزد مذاکره کند/ خود آمریکایی‌ها نیز به سخنان ترامپ اعتماد ندارند چه برسد به ما!

۱۳۹۹/۰۱/۱۹ - ۱۲:۱۵:۰۸
کد خبر: ۹۸۵۰۳۳
عملکرد دولت و مسئولین درباره کرونا بد نبوده است/ در بحران کرونا نه تنها دولت بلکه همه باید کمک کنند/ ایران نمی‌تواند با دزد مذاکره کند/ خود آمریکایی‌ها نیز به سخنان ترامپ اعتماد ندارند چه برسد به ما!
کاندیدای اسبق ریاست جمهوری گفت: سخنانی که ترامپ مطرح می‌کند خود آمریکایی‌ها نیز به آن، اعتماد ندارند.

«مصطفی هاشمی‌طبا»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره تداوم فشارهای آمریکا به ویژه در زمینه تحریم‌ها علیه ایران از یکسو و ادعای دروغین کمک رسانی به ایران در صورت تماس ایران با ترامپ به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: سخنانی که ترامپ مطرح می‌کند خود آمریکایی‌ها نیز به او اعتماد ندارند. وقتی که ترامپ به شرکت‌های کوچک اروپایی هم فشار می‌آورد، طبیعی است که تحریم‌های ایران شدیدتر می‌شود. به عنوان مثال اخیر مشاهده می‌کردم یک خانمی از مقامات آمریکا مدعی بود تحریم‌های دارویی وجود ندارد در حالی که بسیاری از شرکت‌های دارویی حق معامله با ایران را ندارند. در واقع تحریم‌ها همچنان پابرجاست.

او افزود: بنابراین ادعایی که آمریکا در رابطه با لغو تحریم‌های دارویی می کنند دروغ است. تا زمانی که صهیونیست ها کارشکنی می کنند تحریم های ایران نیز باقی خواهد بود.  از این رو ایران چاره ای جز این ندارد که خوداتکا باشد. مجموعه دولت و مردم به ویژه کادر بیمارستانی، زحمات زیادی کشیدند و می کشند. در عین حال انتقاداتی هم به دولت وارد و گفته می شود که دولت باید هزینه این مشاغلی که دچار مشکل شدند را پرداخت کند. به هر حال نه تنها دولت بلکه همه باید با یکدیگر همکاری کنند تا امور رو به پیشرفت حرکت کند.

هاشمی‌طبا ادامه داد: به هر حال آمارها دست ما نیست اما آماری که از کشورهای مختلف منتشر می‌شود به نظر می رسد عملکرد دولت و مسئولین کشورمان بد نبوده است. امیدواریم داروهایی که اخیرا مطرح شده است بتواند موثر عمل کند و از پیشروی بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کند. در عین حال مردم هم باید مسائل بهداشتی و هم فاصله اجتماعی را رعایت کنند تا هر چه زودتر این بیماری ریشه کن شود. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در این باره که ترامپ گفته; ایران درخواستی نکرده و تماسی با من نگرفته که به کمک نیاز دارد، گفت: مذاکره با ترامپ مثل این است که فردی از ما چیزی بدزدد و ما بخواهیم با دزد مذاکره کنیم. ماجرای برجام یک میز مذاکره است یعنی وقتی توافقنامه برجام امضا شد پیش‌بینی شده بود که اگر، اختلاف و یا مسئله‌ای رخ داد طرفین با هم مذاکره کنند و اختلافات خود را با یکدیگر مطرح و آن را حل کنند اما وقتی که یک طرف از میز مذاکره فرار می‌کند، چگونه می‌توان با آن کشور مذاکره کرد؟

او ادامه داد: وقتی ترامپ زیر همه توافقنامه‌ها می‌زند نمی‌توان با او مذاکره کرد. به ویژه اینکه 12 پیش شرط را برای مذاکره با ایران مطرح کرد. بنابراین منطقی وجود ندارد که بتوان با ترامپ مذاکره کرد. نه تنها مذاکره با ترامپ فایده‌ای ندارد بلکه هر لحظه ممکن است، مذاکره را برهم بزند. در واقع باید با شخصی مذاکره کرد که به قول خود وفادار باشد. ترامپ می توانست در بازه زمانی مشخص به میز مذاکره برگردد و سخنان خود را مطرح کند اما ترامپ به دنبال این است که تصمیم‌گیر اصلی، برای ایران باشد و هر چه بگوید ایران نیز از آن پیروی کند. در حالی که پیروی از ترامپ از شأن ما به دور است. ایران میز مذاکره را ترک نکرده بلکه آمریکا اقدام به ترک میز مذاکره کرده و باید بازگردد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز