کارشناس مسائل منطقه:

دولت آمریکا رفتاری ضدانسانی از خود به نمایش گذاشته است/ در رفتار آمریکا جدیتی برای کمک به ایران و رفع تحریم‌ها مشاهده نمی‌شود

۱۳۹۹/۰۱/۲۲ - ۰۹:۱۶:۳۳
کد خبر: ۹۸۵۸۳۷
دولت آمریکا رفتاری ضدانسانی از خود به نمایش گذاشته است/ در رفتار آمریکا جدیتی برای کمک به ایران و رفع تحریم‌ها مشاهده نمی‌شود
کارشناس مسائل منطقه گفت: در رفتار آمریکا به نوعی نفاق سیاسی مشاهده می‌شود لذا جدیتی برای کمک به ایران و رفع تحریم‌ها وجود ندارد.

«حسین رویوران»، کارشناس مسائل منطقه، در رابطه با ادامه سیاست‌های خصمانه ترامپ علیه ایران در دوران کرونا به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: رفتار آمریکا به نوعی توجیهی برای ادامه تحریم‌ها است. در سال 2003 میلادی که زلزله بم اتفاق افتاد ایران در لیست تحریم‌های آمریکا قرار داشت اما در آن زمان بوش پسر که رئیس جمهور بود، تحریم‌ها را لغو کرد و نه تنها اجازه داد ایران در وضعیت طبیعی و بدون تحریم قرار بگیرد، حتی به این کشور کمک کرد و سگ‌های زنده‌یاب و کمک‌های انسان‌دوستانه‌ای با چندین هواپیما به بم ارسال کرد.

این تحلیلگر مسائل منطقه افزود: اما در حال حاضر دولت فعلی آمریکا فقط حرف می‌زند به این معنی که دولتمردان آمریکایی مواردی نظیر اینکه اگر دولتمردان ایرانی از ما درخواست کنند به آنها کمک می‌کنیم را مطرح می‌کنند اما عملا تحریم‌ها، ادامه دارد. بنابراین آنچه که از طرف دولتمردان آمریکایی مطرح می‌شود مانوری بیش نیست چرا که تغییری در ماهیت آمریکا علیه ایران صورت نگرفته و، همچنان رفتار خصمانه است و فشار حداکثری پابرجاست.

رویوران با اشاره به اپیدمی کرونا خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها به‌رغم اینکه می‌دانند کرونا همه گیر است و تنها مختص به مسئولین نیست و عامه مردم ایران تحت فشار هستند اما به بهانه تحت فشار قرار دادن نظام و دوستی با مردم ایران، با اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در حقیقت فشار را بر مردم افزایش داده اند.

این کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: در رفتار آمریکا به نوعی نفاق سیاسی مشاهده می‌شود لذا جدیتی برای کمک به ایران و رفع تحریم‌ها وجود ندارد. در واقع در چنین شرایطی دولت آمریکا رفتاری ضدانسانی از خود به نمایش گذاشته است.

رویوران در پاسخ به این سوال که فشار افکار عمومی جهان تا چه اندازه می‌تواند بر تغییر رفتار ایالات متحده در قبال ایران موثر باشد، تصریح کرد: در حال حاضر یک اجماع جهانی علیه رفتار خصمانه، تجاوزگرانه و تروریستی آمریکا شکل گرفته است. هم‌اکنون کشورهایی مانند چین، روسیه، پاکستان، کشورهای اروپایی و در همه مجموع همه جهان از آمریکا می‌خواهند که در این شرایط این رفتار خصمانه را به طور کامل متوقف کند اما آمریکا نسبت به این درخواست جهانی، رویکرد مناسبی نداشته است.

این تحلیلگر مسائل منطقه در پایان در خصوص آثار سوء رفتارهای آمریکا برای خود این کشور اظهار کرد: واکنش آمریکا به درخواست جامعه جهانی انزوای این کشور را به دنبال خواهد داشت. به عبارت دیگر این سیاست‌های تجاوزگرانه آمریکا در انزوا قرار می‌گیرد. آمریکا با این موضع‌گیری‌ها و اجماع جهانی تحت فشار است و تلاشش بر این است که با این گونه اظهارنظرها از حجم این فشارها، کم کند و وجه خود را بازسازی کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز