یک فعال سیاسی اصولگرا:

رقابت برای ریاست مجلس جدی است/ احتمال ریاست قالیباف بر مجلس را بیشتر می‌دانم/ ممکن است ریاست قالیباف بر مجلس به مذاق پایداری‌چی‌ها خوش نیاید

۱۳۹۹/۰۱/۲۲ - ۰۵:۴۸:۲۷
کد خبر: ۹۸۶۲۲۰
رقابت برای ریاست مجلس جدی است/ احتمال ریاست قالیباف بر مجلس را بیشتر می‌دانم/ ممکن است ریاست قالیباف بر مجلس به مذاق پایداری‌چی‌ها خوش نیاید
یک فعال سیاسی اصولگرا می‌گوید: مهم‌ترین آنها آقای قالیباف است. اینکه چه کسی رئیس مجلس خواهد شد با شکل‌گیری یک رقابت مشخص می‌شود، به نظر من رقابت برای ریاست مجلس جدی خواهد بود. من احتمال ریاست آقای قالیباف بر مجلس را بیشتر می‌دانم.

«ناصر ایمانی»، فعال سیاسی اصولگرا، درباره برخی از صحبت‌ها مبنی بر بیگانگی قالیباف با قوه مقننه و در نتیجه عدم صلاحیت او برای ریاست بر مجلس به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: علی لاریجانی وقتی رئیس مجلس شد اولین بار بود که در مجلس به عنوان نماینده حاضر می‌شد اما رئیس شد و سه دوره هم ریاست بر مجلس را بر عهده داشت. لاریجانی در ریاست مجلس و اداره مجلس کارنامه موفقی هم داشت.

ایمانی افزود: اینطور نیست که بگوئیم کسانی‌که در مجلس نبوده‌اند، الزاما نتوانند رئیس مجلس شوند؛ البته یکی از فاکتورها این است که کسی که سابقه داشته باشد قطعا بهتر می‌تواند ریاست کند اما این فقط یکی از فاکتورهاست.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره دوره‌ای شدن ریاست مجلس یازدهم توضیح داد: قطعا دوره‌ای کردن ریاست مجلس کاری منطقی نیست و من هم چنین چیزی را نشنیده‌ام و فکر نمی‌کنم این اتفاق بیفتد. چند نفر کاندیدای ریاست مجلس خواهند بود و رقابتی هم شکل خواهد گرفت اما اینکه چه کسی موفق شود، بستگی به نظر نمایندگان منتخب دارد.

ایمانی با بیان اینکه پنج نفر در مظان ریاست مجلس هستند، اظهار کرد: مهم‌ترین آنها قالیباف است. اینکه چه کسی رئیس مجلس می شود با شکل گیری یک رقابت مشخص می‌شود، به نظر من رقابت برای ریاست مجلس جدی خواهد بود. من احتمال ریاست قالیباف بر مجلس را بیشتر می‌دانم.

او در پاسخ به این سوال که آیا ریاست قالیباف بر مجلس به مذاق پایداری‌ها خوش خواهد آمد؟ گفت: پایداری‌چی‌ها تعدادی رای دارند و ممکن است حتی اگر مخالف قالیباف باشند، رای آنها در مجلس اکثریت نباشد. ریاست لاریجانی و دیگر روسا نیز بر مذاق خیلی‌ها خوش نمی‌آمد و اکنون نیز طبعا ممکن است ریاست قالیباف بر مجلس هم به مذاق پایداری‌چی‌ها خوش نیاید اما کسی که انتخاب شود، رئیس مجلس است و نمایندگان باید برابر او تمکین کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز