نقطه پایان شعار نمایندگان منتخب کجاست؟!

۱۳۹۹/۰۲/۰۷ - ۱۰:۰۴:۰۳
کد خبر: ۹۹۳۱۶۸
نقطه پایان شعار نمایندگان منتخب کجاست؟!
کمتر از یک ماه به آغاز کار مجلس یازدهم باقی مانده است، نتیجه انتخابات مشخص شده و صحت نتایج در همه حوزه‌های انتخاباتی به تایید وزارت کشور و شورای نگهبان رسیده است، با این حال به نظر می‌رسد هنوز نمی‌توان نقطه‌ی پایانی برای اظهاراتی که رنگ و بوی انتخاباتی و تبلیغاتی دارند، متصور شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ «الیاس نادران»، نماینده منتخب مردم در مجلس یازدهم در توئیتی نوشت: «بزرگ‌ترین دستورکار مجلس یازدهم این است که مجلس لاریجانی را به مجلس شورای اسلامی تبدیل کند!»

نادران در ادامه افزود: «مجلس دوباره به راس امور برمی‌گردد.»

«سیدنظام موسوی»، دیگر نماینده منتخب مجلس یازدهم از حوزه تهران در کامنتی برای توییت نادران نوشت: «برادر انقلابی و استاد فرهیخته‌ام آقای دکتر نادران تاکید کرده‌اند که مجلس لاریجانی را باید به مجلس شورای اسلامی تبدیل کنیم. حرف بسیار درستی است، بنده هم این گزاره را اضافه می‌کنم که «مجلس لاریجانی» فقط یک «اسم» نیست بلکه یک «رسم» است. اسم مهم نیست، رسم را باید برانداخت.»

صحبت‌هایی از این دست نشان از برنامه‌ای مدون ندارد و خط‌کش و شاقولی هم نیست که بتوان بعدها میزان آن را اندازه‌گیری کرد و مدعی شد که نمایندگانی که چنین وعده‌هایی داده‌اند به چه میزان در عملی کردن آن موفق بوده‌اند.

«علی اکبری»، نماینده مردم شیراز در اینباره به خبرنگار برنا گفت: «تعداد زیادی از کرسی‌های مجلس در اختیار یک جناح است. حدود ۲۳۰ الی ۲۴۰ نفر از یک جریان در مجلس یازدهم حضور خواهند داشت. حرف‌هایی را مطرح می‌کنند اما اینکه در میدان عمل چقدر بتوانند تاثیرگذار باشد جای سوال است.»

اکبری افزود: «وقتی وارد مجلس شوند و با مراجعات مردم و نیازهای جامعه مواجه شوند، شاید در گفته‌هایشان تجدید نظر کنند. عده‌ای فکر می‌کنند به راحتی می‌توانند تغییراتی ایجاد کنند و همه‌چیز را به هم بریزند اما وضعیت اینطور نیست.»

نماینده مردم شیراز این سخنان را انتخاباتی دانست و اظهار کرد: «حرف‌هایی از این دست شعارهای انتخاباتی است و هنوز نمی‌توان روی آنها حساب کرد.»

در کنار همه این موارد شائبه بازی جناحی نیز وجود دارد چرا که پیشتر سخنانی از این دست درباره رئیس دولت نیز مطرح شده بود و نمایندگان منتخب، پیش و پس از انتخابات مدعی شده بودند که استیضاح رئیس دولت را عملی خواهند کرد.

«مجتبی ذوالنور»، نماینده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، از استیضاح حسن روحانی رئیس جمهور در مجلس یازدهم خبر داده و گفته بود: «مردم به کاندیداهایی رای بدهند که استیضاح رئیس جمهور را امضاء و پیگیری کنند.»

کمتر از یک ماه به آغاز کار مجلس یازدهم باقی مانده است، نتیجه انتخابات مشخص شده و صحت نتایج در همه حوزه‌های انتخاباتی به تایید وزارت کشور و شورای نگهبان رسیده است، با این حال به نظر می‌رسد، هنوز نمی‌توان نقطه پایانی بر اظهاراتی که رنگ و بوی انتخاباتی و تبلیغاتی دارند، متصور شد. 

«غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی»، نماینده مردم رشت در مجلس، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا درباره عدم ارائه برنامه مدون و دقیق از سوی نمایندگان منتخب مجلس یازدهم گفت: «قبلا هم خطاب به نمایندگان منتخب گفته‌ام انتخابات تمام شده است، بگویید چه می‌خواهید بکنید و بسته‌های قانونی‌تان را ارائه دهید. بگویید برای اشتغال، کاهش حجم نقدینگی، کنترل تورم و..‌ فلان برنامه را داریم چون مجلس ریل‌گذار است بگویید برای ریل‌گذاری برنامه‌تان چیست.»

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه مجلس میدان کشتی نیست بلکه میدان عقلانیت است، اظهار داشت: «امیدوارم هر کس که بر کرسی ریاست مجلس می‌نشیند فضای شعاری و بر طبل اختلاف کوبیدن را آرام کند. بعدها جامعه و آیندگان قضاوت خواهند کرد.»

عبور از شعارهای انتخاباتی و ارئه برنامه‌های عینی و ملموس گویی هنوز در دستور کار نمایندگان مجلس یازدهم قرار نگرفته و کلی‌گویی و ایجاد هجمه علیه اشخاص جای خود را به ارائه برنامه‌های منسجم نداده است، آن هم در شرایطی که کشور با مشکلات عدیده‌ای مواجه و طبق نظر کارشناسان ممکن است بحران کرونا چند فصل میهمان ناخوانده‌ خانه‌های مردم باشد، اما تاکنون برنامه و هدفگذاری از سوی نمایندگان منتخب صورت نگرفته است. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز