دستگیری متخلف فراری شکار و صید در سیستان و بلوچستان

۱۳۹۹/۰۲/۳۰ - ۱۴:۴۲:۴۵
کد خبر: ۱۰۰۴۵۲۰
دستگیری متخلف فراری شکار و صید در سیستان و بلوچستان
رئیس اداره حفاظت محیط زیست چابهار گفت: فرد متخلفی که بارها در منطقه از دست مأموران محیط زیست گریخته بود در منطقه شکار ممنوع سماچ شناسایی، دستگیر و به مرجع قضایی چابهار تحویل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، اشرفعلی حسینیبیان کرد: فرد متخلف که از اعضای یک گروه شکارچی است، بدون توجه به اخطاریه های مأموران محیط زیست و معتمدان محلی، شبانه در منطقه شکار ممنوع سماچ و دیگر زیستگاه های حیات وحش منطقه نگور به صورت غیر مجاز، مبادرت به فراهم کردن مقدمات شکار و صید می کرد که توسط مأموران این اداره و با همکاری همیاران و معتمدان محلی شناسایی، دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شد.

وی با اشاره به مجازات های پیش بینی شده در قانون در ابن رابطه اذعان کرد: به استناد بند ب ماده 11 قانون شکار و صید، فعالیت شروع به شکار و صید در مناطق ممنوعه جرم بوده و مرتکب یا مرتکبان مشمول جرایم کیفری شامل پرداخت 15 تا 18 میلیون ریال جزای نقدی یا حبس از سه ماه تا سه سال محکوم خواهند شد.  

این مقام مسئول ضمن تقدیر و تشکر از رئیس دادگاه دشتیاری در خصوص همکاری و رسیدگی قضایی قابل توجه به پرونده های زیست محیطی و برخورد قانونی با متخلفان شکار و صید و قدردانی از همکاری معتمدان محلی جهت حفظ محیط زیست، افزود: مأموران یگان حفاظت محیط‌‌ زیست چابهار به ‌صورت مستمر و شبانه‌روزی اقدام به گشت و کنترل در مناطق مختلف می کنند و در صورت مشاهده تخلف مطابق قانون با متخلفان برخورد لازم را انجام می دهند.

حسینی با تاکید بر این که هیچ تخلفی چشم‌پوشی نخواهد شد اضافه کرد: پرونده این متخلف پس از تکمیل به دادگاه دشتیاری ارجاع شد.

وی خاطرنشان کرد: منطقه سماچ، در فاصله 45 کیلومتری شهر چابهار و 15 کیلومتری جنوب شهر نگور قرار گرفته است و به دلیل داشتن گونه های گیاهی و جانوری متنوع، جاذبه های منحصر بفرد طبیعی و زیستگاه های ارزشمند حیات وحش به عنوان منطقه شکار ممنوع شناسایی و توسط جوامع محلی و همیاران محیط زیست حفاظت و حراست می شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز