هشدار نارنجی و زرد هواشناسی سیستان و بلوچستان

۱۳۹۹/۰۴/۰۷ - ۱۴:۰۲:۱۸
کد خبر: ۱۰۲۰۹۱۱
هشدار نارنجی و زرد هواشناسی سیستان و بلوچستان
اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان امروز شنبه برای افزایش شدت باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال استان هشدار نارنجی و نسبت به افزایش ارتفاع موج در سواحل دریای عمان هشدار زرد صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از امروز به شدت باد‌های ۱۲۰ روزه در منطقه سیستان افزوده شده و پیش بینی می‌شود سرعت باد تا فردا افزایش یابد بطوریکه خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا و همچنین احتمال خسارت به تاسیسات و محصولات کشاورزی وجود دارد.

دوست‌محمد کلیم با بیان اینکه بعدازظهر یکشنبه از شدت باد در این منطقه کاسته خواهد شد، افزود: توصیه می‌شود مردم منطقه سیستان از تردد غیر ضروری در زمان غبارآلود بودن هوا خودداری کرده و تردد‌های جاده‌ای با احتیاط انجام شود.

او  به هشدار سطح زرد این اداره کل نسبت به افزایش ارتفاع موج در سواحل دریای عمان اشاره کرد و گفت: از اواخر وقت امروز تا پایان روز دوشنبه دریای عمان متلاطم است و احتمال افزایش طول موج بین یک و نیم تا ۲.۵ متر وجود دارد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در این مدت نواحی شرقی دریای عمان متلاطم است، ادامه داد: احتمال آسیب دیدن قایق‌های کوچک در این بازه زمانی وجود دارد به همین دلیل توصیه می‌شود از تردد هر گونه قایق‌های سبک و تفریحی در سواحل چابهار ممانعت و تمهیدات لازم از سوی تمامی فعالان دریایی در این زمینه اندیشیده شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز