برداشت ٢٠٠ تن ماهی از استخر‌های ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۴/۰۷ - ۱۴:۱۰:۳۴
کد خبر: ۱۰۲۰۹۲۶
رییس اداره شیلات ایرانشهر گفت: با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی این شهرستان سالانه بیش از ۲۰۰ تن ماهی گرمابی از استخر‌های آن برداشت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ، عزیز آبسالان رییس اداره شیلات ایرانشهر اظهار داشت: بیش از ٨۵ باب استخر ۲ منظوره پرورش ماهی در این شهرستان فعال است که انواع ماهیان گرمابی از جمله کپور، آمور (شیرماهی)، فیتوفاگ و بیگ هد در طول سال پرورش داده می‌شود.

او بیان کرد: ماهی‌های تولید شده در ایرانشهر علاوه بر مصرف داخلی به سایر نقاط سیستان و بلوچستان نیز ارسال می‌شود.

رییس شیلات ایرانشهر گفت: تمامی استخر‌ها در کنار مزارع کشاورزی با هدف استفاده بهینه از آب ساخته شده است به طوری که از آب آن‌ها علاوه بر پرورش ماهی برای آبیاری زمین‌های کشاورزی نیز استفاده می‌شود.

او  با بیان اینکه بیش از ١۵٠ نفر در استخر‌های پرورش ماهی در ایرانشهر اشتغال دارند، گفت: ماهی‌های رها شده در استخر‌های پرورش ماهی بصورت رایگان از طریق اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان (آب‌های داخلی) در اختیار پرورش دهندگان قرار می‌گیرد.

آبسالان دوره پرورش ماهی در استخر‌های پرورش ماهی ایرانشهر را هشت تا ١٠ماه ذکر کرد و اظهار داشت: با برنامه ریزی صحیح و احداث استخر‌های دیگر در کنار مزارع می‌توان تولید ماهی را دراین شهرستان به طور چشمگیری افزایش داد.

او  بیان کرد: تجهیز استخر‌های پرورش ماهی به سیستم هواده مهم‌ترین راهکار برای افزایش تولید در واحد سطح، کاهش مخاطرات در طول دوره‌ی پرورش و به تبع آن افزایش درآمد قابل ملاحظه‌ی پرورش دهندگان است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز