مونسون هوای ۱۷ نقطه سیستان و بلوچستان را بارانی کرد

۱۳۹۹/۰۵/۰۴ - ۱۰:۰۴:۵۹
کد خبر: ۱۰۳۴۰۹۸
مونسون هوای ۱۷ نقطه سیستان و بلوچستان را بارانی کرد
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در حالی حدود یک ماه از آغاز فعالیت سامانه مونسون هند می گذرد که هنوز بارش ها ادامه دارد و در ۲۴ ساعت گذشته از ۱۷ نقطه استان بارندگی گزارش شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، محسن حیدری اظهار داشت: این بارش ها در شهرستان خاش، ایرانشهر، دلگان، نیکشهر و سرباز روی داده است به طوریکه بر اساس گزارش های محلی در برخی مناطق منجر به جریان یافتن رودخانه های فصلی و آبگرفتگی موقتی معابر شده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از ایستگاه ها تا این موقع بیشترین بارش ها به ترتیب از «دولابکان» دلگان با ۲۲، «مچان» سرباز ۲۱، «ابتر» ایرانشهر ۱۲.۶ و کارواندر خاش ۹ میلی متر گزارش شده است.

حیدری تصریح کرد: بارش های ۲۴ ساعت گذشته در شرایطی روی داد که بیشینه دمای ۸ شهر استان شامل ایرانشهر، نیکشهر، زهک، میرجاوه، زابل، نصرت آباد، سراوان و مهرستان بین ۴۰ تا ۴۴ درجه سلسیوس رسیده است.

وی با بیان اینکه بارش های همرفتی امروز نیز در ارتفاعات جنوب و جنوب شرق ادامه دارد، ادامه داد: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی انتظار می رود امروز این بارش ها در برخی نقاط سواحل استان نیز اتفاق بیافتد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به ویژگی سامانه های همرفتی انتظار وقوع تندباد لحظه ای، صاعقه و بارش تگرگ به ویژه در ارتفاعات وجود دارد.

حیدری خاطرنشان کرد: در این مدت آبگرفتگی معابر، سیلاب ناگهانی و طغیان موقتی رودخانه های فصلی، پیش بینی می شود. بنابراین توصیه می شود مردم در مناطق ذکر شده از رفتن به ارتفاعات، توقف و تردد در بستر و حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی خودداری کنند.

وی در بخش دیگری به شدت گرفتن وزش بادهای ۱۲۰ روزه از یکشنبه در شمال استان خبر داد و گفت: افزایش غلظت ذرات غبار، کاهش دید افقی و کیفیت هوا به ویژه در برخی محورهای مواصلاتی شمال استان از پیامدهای این بادها است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز