نیکشهر پربارش‌ترین شهر ایران در شبانه روز گذشته شد

۱۳۹۹/۰۵/۰۷ - ۱۰:۳۱:۴۹
کد خبر: ۱۰۳۵۸۷۵
نیکشهر پربارش‌ترین شهر ایران در شبانه روز گذشته شد
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: نیکشهر با ۲۲ میلی‌متر باران در شبانه روز گذشته پربارش‌ترین شهر کشور شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، محسن حیدری اظهار داشت: همانطور که انتظار می‌رفت در شبانه روز گذشته نیز بارش‌های مونسون در نواحی جنوب سیستان و بلوچستان ادامه یافت و از ۱۸ ایستگاه باران‌سنجی استان بارندگی گزارش شد.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲.۲ میلی‌متر باران در نیکشهر بارید، افزود: این بیشترین بارندگی در بین شهرهای کشور در شبانه روز گذشته است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: البته در ۲۴ ساعت گذشته بارش‌های بیشتر از این نیز در ایستگاه‌های بارانسنجی استان باریده که بیشترین بارش با ۴۵ میلی‌متر در روستای «هلنچکان» قصرقند ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه‌بر این از ایستگاه‌های «مچان» سرباز ۴۲، «رئیس آباد» سرباز ۳۶.۵،  «ساربوک» قصرقند ۳۲، «کشیک» ۲۶، شهر نیکشهر ۲۲.۵ و اسپتکی» سرباز ۲۲ میلی‌متر بارش گزارش شده است.

حیدری با بیان اینکه سواحل سیستان و بلوچستان نیز شاهد بارش‌های مونسون بوده‌اند، تصریح کرد: از ایستگاه‌های «مومان» کنارک ۱۹.۵ میلی‌متر، «کهیر» کنارک ۹ و «سورکمب» چابهار ۵.۵ میلی‌متر بارش ثبت شده است.

وی ادامه داد: به طور کلی در شبانه روز گذشته بارش‌های مونسون شهرستان‌های نیکشهر، قصرقند، سرباز، چابهار و کنارک را فرا گرفته است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی انتظار می‌رود همچنان تا سه‌شنبه بارش‌های همرفتی در نیمه جنوبی و برخی نقاط ساحلی استان ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به احتمال وقوع تندباد لحظه‌ای، صاعقه و بارش تگرگ در استان گفت: در این مدت آبگرفتگی معابر، سیلاب ناگهانی و طغیان موقتی رودخانه‌های فصلی، پیش‌بینی می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز