معاون وزیر کشور:

۵۳ درصد از مصوبات سند محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان محقق شده است

۱۳۹۹/۰۵/۰۸ - ۰۹:۱۴:۰۵
کد خبر: ۱۰۳۶۳۹۱
۵۳ درصد از مصوبات سند محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان محقق شده است
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور گفت: با حمایت های ویژه دولت ۵۳ درصد از حدود ۴۸۵ برنامه و پروژه توسعه ای سند محرومیت زدایی منطقه بلوچستان محقق شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، بابک دین پرست در حاشیه نشست ارزیابی سند اجرایی مصوبات محرومیت زدایی منطقه بلوچستان در خاش بیان کرد: ۲۴ وزیر و شش معاونت ریاست جمهوری برای رفع مشکلات مردم منطقه بلوچستان پای کار هستند و هم اینک نیز افزون بر ۱۵۰ گزارش از وزیران به دولت برای رفع محرومیت های این خطه از میهن اسلامی ارائه شده است.

وی با تاکید بر اینکه همه ارکان نظام و دولت برای توسعه سیستان و بلوچستان دغدغه دارند اظهار داشت: دولت و حاکمیت خود را مسئول تامین معیشت، آسایش، آرامش و رفع مشکلات اقتصادی و امنیتی و فرهنگی و اجتماعی مردم می داند.

دین پرست با تاکید بر اینکه ایجاد تعادل در منطقه، تلاش برای اجرای عدالت و رفع تبعیض از اهداف مهم دولت می باشد افزود: در شرایط دشوار اقتصادی کشور و وجود تنگناهای مختلف شاهد اجرای پروژه های کلان ملی در سیستان و بلوچستان هستیم که با توجه به مشکلات مالی میهن اسلامی از دغدغه و نگاه بلند دولت برای خدمت رسانی به مردم حکایت دارد.

وی اظهار داشت: در کشور افزون بر ۸۷ هزار پروژه نیمه تمام داریم که برای اجرا و تکمیل آنها به افزون بر ۸۰۰ هزار میلیارد تومان نیاز است.

وی با اشاره به اینکه در منطقه گوهرکوه تفتان ۵۲۰۰ هکتار اراضی کشاورزی مستعد با ۴۰ حلقه چاه فعال کشاورزی و ظرفیت ایجاد شغل برای افزون بر ۱۰۰۰ نفر وجود دارد از عملکرد ضعیف مدیران این شرکت انتقاد کرد و گفت: اگر تا پایان عمر این دولت ۷۰ درصد از این ظرفیت محقق نشود، مجبور می شویم از طریق وزارت جهادکشاورزی و دادگستری جلوی فعالیت آن را بگیریم، زیرا ایجاد اشتغال برای کمتر از 100 نفر مردم بومی منطقه قابل قبول نیست.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به اینکه با نگاه بلند رهبری و سران سه قوه و تلاش های مستمری و مجدانه ارکان دولت هیچ دری به سمت این استان بسته نیست و کارگاههای توسعه و عمران و خدمت رسانی در نقاط مختلف برپا هستند، گفت: تمام دلسوزان نظام اسلامی به توسعه همه جانبه سیستان و بلوچستان دلبسته اند و در سیل همدلی، ما شدن ها و تعامل یکپارچه مردم با مسئولین شاهد رشد پرشتاب خدمت رسانی به آسیب دیدگان و خانوارهای نیازمند بلوچستان بودیم.

احمدعلی موهبتی بیان کرد: یکی از فرصت های خوب دولت برای کمک به مرزنشینان استان این است که سهمیه ۱۵۰۰ لیتری فروش سوخت در بورس را در نظر بگیرد و 20 درصد از سود آن را به حساب آنان واریز کند که رقم بسیار خوبی خواهد بود.

وی اظهار داشت: در مباحث مختلف صنعتی، اشتغال زایی، تولید، اکتشاف معادن و غیره شاهد اجرای مگا پروژه هایی هستیم که چهره استان را متحول خواهند ساخت و علاوه بر آن نیز در بخش های دیگر شاهد پویایی و ارتقای شاخص های خدمت رسانی به مردم خوب و نجیب سیستان و بلوچستان هستیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون برنامه ریزی استانداری، شماری از مدیران کل ستادی استانداری و مدیران کل ادارات و نهادها و فرمانداران شهرهای سیستان و بلوچستان نیز گزارش هایی از مشکلات و توانمندی ها و بیان اقدامات دولت ارائه دادند.

مجتبی شجاعی فرماندار دلگان نیز به عنوان مسئول موفق در حوزه محرومیت زدائی استان گزارشی از اقدامات دولت و تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف دولت در جهت رفع محرومیت های این شهرستان ارائه کرد.

در این نشست در خصوص اجرای محور ترانزیتی خاش به زاهدان، گشت به خاش، گوهرکوه به بزمان، اضافه کردن ۱۰۰ تخت بیمارستانی در خاش، اجرای سد کارواندر و تامین آب شرب خاش، تکمیل ۴۷ پروژه تامین آب روستائی خاش، گردشگری تفتان، رفع مشکلات افراد مشکوک التابعه و فاقدین شناسنامه، جاده های مرزی، حمایت از کشاورزان و دامداران، اجرای سامانه های نوین آبیاری و تغییر در الگوهای کشت، اجرای فاز دوم کارخانه بافت بلوچ، سه شیفته کردن کارخانه ایران کولای ایرانشهر، جاده و بزرگراه ایرانشهر به خاش و ایرانشهر به بمپور، تامین آب شرب شهری و روستائی ایرانشهر و بمپور و بهره بردن کشاورزان و بهره برداران حاشیه سد پیشین از آب آن و بهره گرفتن مرزنشینان از آبهای مرزی و رفع مشکلات سوختی مرزنشینان و ایجاد راه و بازارچه های مرزی در روتک و میرجاوه و غیره بحث و تبادل نظر شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز