دستگیری قاتل فراری در زاهدان

۱۳۹۹/۰۵/۰۹ - ۱۲:۰۶:۳۶
کد خبر: ۱۰۳۷۰۱۸
دستگیری قاتل فراری در زاهدان
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: جوانی 18 ساله که در جریان یک نزاع خانوادگی در شهر زاهدان برادر نوجوانش را با شلیک سلاح شکاری به قتل رسانده بود پس از 7 سال فرار دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، ابراهیم ملاشاهی اظهار کرد: شهریور ماه سال 92 یک فقره مرگ مشکوک در یکی از مراکز درمانی شهر زاهدان به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام و بلافاصله کارآگاهان پلیس آگاهی برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

وی افزود: در بررسی های به عمل مشخص شد نوجوانی 16 ساله به نام حسن در پی اصابت گلوله سلاح شکاری و شدت جراحات وارده با وجود تلاش تیم های پزشکی به قتل رسیده است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: در بررسی های تکمیلی کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم جنایی مشخص شد مقتول در منزل پدری شان با برادر 18 ساله اش که اعتیاد شدید به ماده مخدر شیشه داشته مشاجره لفظی می کند و برادر بزرگتر با اسلحله شکاری به سمت او شلیکه و از محل متواری می شود.

این مقام انتظامی تصریح کرد: تحقیقات برای دستگیری متهم به قتل که در این مدت به کشور پاکستان گریخته بود به کندی پیش می رفت تا اینکه کارآگاهان پلیس در تعاقب پایش های پلیسی اوایل ماه جاری به اطلاعاتی در خصوص  بازگشت او به کشور ایران و زندگی مخفیانه او در یکی از مناطق شهر زاهدان دست یافتند.

ملاشاهی اظهار داشت: پس از چندین روز تحقیقات گسترده میدانی سرانجام روز گذشته مخفیگاه متهم در منطقه شیرآباد زاهدان شناسایی و کارآگاهان پلیس آگاهی او را قبل از فرار از محل در اقدامی غافلگیرانه و ضربتی دستگیر کردند.

وی گفت: متهم که اکنون 25 سال دارد در بازجوئی های به عمل آمده به قتل در پی مشاجره لفظی و ناتوانی در کنترل خشم خود که ناشی از سوء مصرف مواد مخدر صنعتی است اعتراف و اعلام داشت ای کاش این ماجرا هرگز رخ نمی داد، باور کنید از مرگ برادرم شدیداً ناراحت و پشیمانم و اگر فقط کمی حوصله به خرج می دادم و بی سر و صدا از آنجا می رفتم الان برادرم زنده بود، اشتباه کردم که اسحله برداشتم و تا آخر عمر خودم را نمی بخشم.

رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان با اشاره به معرفی متهم به قتل به مقام قضائی اظهار کرد: بررسی پرونده ها نشان می دهد بیشتر قتل ها در استان سیستان و بلوچستان در پی مشاجره بر سر موضوعات کم اهمیت و ناشی از خشم و ناتوانی در حل مساله ، روی داده و تقریباً همه کسانی که مرتکب قتل شده اند بلافاصله ابراز پشیمانی می کنند، اما این پشیمانی دیر است و فایده ای ندارد.

وی پایین آمدن آستانه تحمل افراد را زنگ خطر جدی عنوان کرد و از علما و ریش سفیدان و نهادهای تاثیر گذار در جامعه و بویژه خانواده ها خواست تا با آموزش مهارت های کنترل هیجان و کاستن از تنش ها در این خصوص به صورت جدی چاره اندیشی کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز