تندباد با سرعت ۱۲۶ کیلومتر بر ساعت دلگان را درنوردید/خسارت دو میلیارد ریالی

۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۱۰:۲۲:۰۸
کد خبر: ۱۰۳۸۱۶۱
تندباد با سرعت ۱۲۶ کیلومتر بر ساعت دلگان را درنوردید/خسارت دو میلیارد ریالی
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: تندباد شدید با سرعت ۱۲۶ کیلومتر بر ساعت دلگان در غرب استان را درنوردید.

به گزارش خبرگزاری برنا ، محسن حیدری اظهار داشت: وزش این تندباد در اثر انرژی بالای ابرهای جوششی و همرفت شدید هوا روی داده که بر اساس گزارش‌ها در برخی مناطق منجر به بروز خسارت نیز شده است.

وی با بیان اینکه وقوع تندبادهای شدید موقت از ویژگی‌های سامانه‌های همرفتی است، افزود: این تندباد شدید در حالی روی داده که دلگان در شبانه روز گذشته با دمای ۴۷ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهر استان نیز بوده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: علاوه بر وزش این باد شدید، رگبار باران نیز دلگان را فرا گرفت به طوری که از ایستگاه خودکار شهر گلمورتی ۱۰ میلی متر باران گزارش شده است.

وی بیان کرد: در قصرقند نیز تندباد مشابهی با سرعت ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت روی داده است که در برخی مناطق منجر به خیزش گردوخاک و کاهش موقتی دید افقی شده است.

حیدری گفت: یکی از ویژگی‌های سامانه‌های همرفتی بارش‌های کم دامنه و نقطه‌ای در محدوده مکانی بسیار کوچک و بازه زمانی بسیار کوتاه است که گاهی همراه با تندباد موقتی روی می‌دهد و منجر به آبگرفتگی و جریان یافتن رودخانه‌های محلی و بروز خسارت می‌شود.

وی بیان کرد: گفت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی همچنان تا اواخر دوشنبه شرایط برای رشد ابرهای جوششی و بارش‌های رگباری در نیمه جنوبی استان فراهم است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: بر اساس شاخص‌های همرفت باز هم احتمال بروز خسارت در اثر بادهای شدید لحظه‌ای، سیلابی شدن ناگهانی مسیل‌ها، وقوع صاعقه و بارش تگرگ در ارتفاعات جنوب و برخی نقاط ارتفاعات مرکزی استان وجود دارد.

وی تصریح کرد: توصیه می‌شود در زمان بارش، صاعقه و تندباد لحظه‌ای طول این مدت از تردد در فضای باز به ویژه ارتفاعات خودداری شود.

خسارت دو میلیارد ریالی باد شدید شب گذشته در دلگان


وزش باد شدید و بارش باران دو میلیارد ریال خسارت به تاسیسات و زیر ساخت های برق شهرستان دلگان وارد کرد .

مدیر اداره برق شهرستان دلگان گفت : شب گذشته در پی وزش باد شدید و بارش باران و سقوط ۱۲ عدد تیر برق فشار متوسط و ضعیف برق ۱۲ محله و روستا هشت هزار مشترک در بخش مرکزی دلگان قطع شد .

سعید مهرآمیز با اشاره به این که طوفان شب گذشته ۲ میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت ها و تاسیسات برق شهرستان وارد کرده است ، افزود : در ساعت اولیه آغاز طوفان شهر گلمورتی کاملا به خاموشی رفت و از همان ساعات اولیه کار برق رسانی به این شهر آغاز شد .
مهر آمیز تصریح کرد : کار برق رسانی به روستاها و مناطق بدون برق از شب گذشته آغاز شده  و هم اکنون تا ساعت ۱۰ صبح برق ۶ محله و روستا وصل شده و در تلاشیم در اسرع وقت ۶ محله و روستای دیگر را برق دار کنیم  .
همچنین در پی وزش باد شدید چند درخت سطح شهر سقوط کرد و دیوار تعداد محدودی از منازل فرو ریخت که خوشبختانه به کسی آسیب وارد نشده است .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز