۱۱۵ پروژه همزمان با هفته دولت در زاهدان افتتاح می شود

۱۳۹۹/۰۶/۰۲ - ۱۴:۰۸:۱۴
کد خبر: ۱۰۴۸۲۵۶
۱۱۵ پروژه همزمان با هفته دولت در زاهدان افتتاح می شود
فرماندار زاهدان گفت: امسال به‌مناسبت هفته دولت ۱۱۵ پروژه عمرانی با اعتبار ۷۷ میلیارد تومان در سطح شهرستان افتتاح و ۳۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۴ میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ، ابوذرمهدی نخعی گفت: امسال به‌مناسبت هفته دولت ۱۱۵ پروژه عمرانی با اعتبار ۷۷ میلیارد تومان در سطح شهرستان زاهدان افتتاح و ۳۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۴ میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود.

وی ادامه داد: این پروژه‌ها بر اساس اولویت‌بندی در حوزه‌های برق‌رسانی، گاز‌رسانی، راه، ارتباطات زیرساخت، خدمات شهری، بهداشت و درمان و آموزش است.

فرماندار زاهدان بیان کرد: در حال حاضر زاهدان به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده و این نشان می‌دهد که دولت تدبیر و امید، برای جبران عقب‌ماندگی‌های تاریخی این منطقه، آستین همت را بالا زده و از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

نخعی افزود: امروز طرح‌های کلانی همچون گازرسانی، راه آهن چابهار ـ زاهدان و ساماندهی وضعیت حاشیه‌نشینی شهر زاهدان در حال انجام است که همه با اعتبارات ملی اجرا می‌شود و استان‌هایی که در این حوزه‌ها تجربه و دانش لازم را دارند، معین استان ما شده‌اند.

وی اظهار کرد: در حالی که همه استان‌های کشور از نعمت گاز برخوردار هستند، این استان همچنان از این نعمت محروم بوده و به همین دلیل در دولت یازدهم، عزم و اراده‌ای صورت گرفت تا این مشکل برای همیشه رفع شود. در زمینه گازرسانی به سیستان و بلوچستان از بخشی از توان کشور کمک گرفتیم و در این زمینه استان‌های خراسان رضوی، همدان و سمنان نیز به کمک این استان آمدند.

این مقام مسئول اضافه کرد: گازرسانی به زاهدان قرار بود در مدت ۱۸ سال انجام شود، اما تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا هرچه زودتر این مهم صورت گیرد، به طوری که اگر بحران کرونا نبود، در هفته دولت امسال، اتمام این پروژه را اعلام می‌کردیم، اما در حال حاضر، امیدواریم تا پایان سال، کل شهروندان زاهدانی از این نعمت بهره‌مند شوند.

وی به طرح بزرگ ساماندهی حاشیه‌نشینی شهر زاهدان اشاره کرد و افزود: ۹ محله این شهر با جمعیت بسیار زیاد در حاشیه شهر قرار دارد و به محلات حاشیه نشینی مشهور هستند. متأسفانه ۴۴ درصد جمعیت زاهدان حاشیه‌نشین هستند که این رقم بالایی است و علت اصلی آن نیز افزایش مهاجرت‌ها و رشد سرسام‌آور جمعیت در این شهر است.

نخعی بیان کرد: امروز یک عزم ملی برای برطرف کردن معضل حاشیه‌نشینی در شهرهای زاهدان و چابهار در حال انجام است که در نوع خود بی‌سابقه محسوب می‌شود، بطوری که برخلاف تنگناهای اقتصادی و کمبود اعتبارات، تنها در حاشیه شهر زاهدان، ۳۲۸ پروژه در حال اجراست.

وی اظهار کرد: در حال حاضر سه استان معین و کمک‌کننده سیستان و بلوچستان برای ساماندهی حاشیه‌نشینی تعیین شده‌اند و در این دوره بی‌پولی یک هزار میلیارد تومان از منابع دولت در بحث حاشیه‌نشینی صرف شده است.

فرماندار زاهدان گفت: هفته دولت فرصت مغتنمی است تا مدیران با ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی و خدمات دولت به عموم مردم در میان افراد جامعه اعتمادزایی و امیدآفرینی کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز