سیستان و بلوچستان دارای ۱۸ میلیون تن ذخایر مس است

۱۳۹۹/۰۶/۱۲ - ۰۸:۱۶:۴۳
کد خبر: ۱۰۵۲۴۵۵
سیستان و بلوچستان دارای ۱۸ میلیون تن ذخایر مس است
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: کل ذخایر مس شناسایی شده در این استان تا کنون بیش از ۱۸ میلیون تن است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، داود شهرکی اظهارداشت: فلز استراتژیک مس بخش عمدهای از مشکلات حوزه صنعت در کشور را به دوش می کشد.

وی گفت: بخش معدن می تواند یکی از بخش های پیشران و مهم در اقتصاد سیستان و بلوچستان باشد به طوریکه با متحول شدن این بخش سایر بخش های صنعتی و اقتصادی این استان نیز فعال می شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان بیان کرد: این استان یکی از استان های ثروتمند در بسیاری از ذخایر موادمعدنی نظیر مصالح ساختمانی، سنگ های تزیینی و نما، منیزیت و آنتی موان در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: بخش معدن در سیستان و بلوچستان می تواند زمینه اشتغال بسیاری از جوانان استان را فراهم کند.

شهرکی با اشاره به ظرفیت های معدن مس تمین سیستان و بلوچستان گفت: معدن مس تمین با سرمایه گذاری ۴۸ میلیارد ریال اشتغالزایی ۱۰ نفر از مردم منطقه را به همراه داشته است.

وی ادامه داد : این معدن در ۱۴۰ کیلومتری جنوب شرق زاهدان قرار دارد و استخراج اسمی سالیانه از این معدن بر اساس پروانه بهره برداری یکهزار تن است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان افزود: کارخانه صنایع معدنی این معدن نیز در بخش لادیز دهستان سیاه جنگل تمین و در محل روستای لهرمبا در زمینی به زیربنا ۶۷۰ متر مربع به مساحت ۲۰ هزار مترمربع و ایجاد اشتغال ۱۵ نفر با تولید محصول کنسانتره مس اکسیدی با ظرفیت ۴۲۰ تن در سال در حال فعالیت است.

وی ادامه داد: با اتمام طرح توسعه این واحد برای بیش از ۵۰ نفر شغل ایجاد خواهد شد.

 

 

نظر شما