گشایش دفتر سینمای جوان زابل/ نقش منفی کرونا در هنر هفتم کمرنگ می شود

۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۱۴:۰۲:۳۰
کد خبر: ۱۰۵۶۱۶۳
گشایش دفتر سینمای جوان زابل/ نقش منفی کرونا در هنر هفتم کمرنگ می شود
مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی سیستان و بلوچستان گفت: دفتر سینمای جوان شهرستان زابل به مناسبت بزرگداشت روز ملی سینما گشایش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا ، حسین مسگرانی بیان کرد: با پیگیری های انجام شده از سوی اداره کل، هفته آینده این دفتر به منظور آموزش و تربیت هنرمندان سینما در شهرستان زابل گشایش می یابد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط پیش آمده در پی شیوع کرونا ویروس، مدتی است که سینماهای سیستان و بلوچستان تعطیل شده است که با پیگیری و حمایت از بخش خصوصی، سینما هلال زاهدان همزمان با بزرگداشت روز ملی سینما، به صورت نیم بها و رعایت قوانین بهداشتی نمایش فیلم خواهد داشت و این روند نیز به مرور در سایر شهرستان ها که دارای سالن سینمایی هستند، انجام می شود.

این مقام مسئول افزود: سال گذشته توانستیم جشنواره منطقه ای فیلم کوتاه ایران (آسوریک) را پس از 20 سال برگزار کنیم که امسال به منظور تقدیر از فعالان سینمای استان و عوامل جشنواره مراسمی در مرکز استان برگزار می شود.

مسگرانی اضافه کرد: با حمایت سازمان سینمایی در قالب دستور العمل های ابلاغی انجمن سینمای جوان کشور از تعدادی تولیدات فیلم کوتاه استان حمایت شد.

وی تصریح: به منظور حمایت از تولیدات فیلم های سینمایی بلند با هدف معرفی درست سیمای سیستان و بلوچستان و ظرفیت های فرهنگی، گردشگری و اقتصادی  بنیاد سینمایی فارابی با مشارکت استان اقدام به حمایت از ساخت و تولید فیلم سینمایی لیپار و تهیه و تولید فیلم نامه یعقوب لیث کرده است که  در مهرماه امسال فیلم برداری فیلم لیپار آغاز خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی سیستان وبلوچستان گفت: به زودی موسسه و صندوق حمایت از تولیدات فرهنگی و هنری و سینمایی استان که با حمایت استاندار سیستان وبلوچستان شکل گرفته است نیز آغاز به کار می کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز