رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی:

راه‌اندازی کارخانه داروسازی در سیستان و بلوچستان در اولویت هلال احمر است

۱۳۹۹/۰۶/۲۲ - ۱۴:۲۲:۱۷
کد خبر: ۱۰۵۷۳۵۶
راه‌اندازی کارخانه داروسازی در سیستان و بلوچستان در اولویت هلال احمر است
رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: این جمعیت با توجه به ظرفیت‌های بالای سیستان و بلوچستان در زمینه کشف مواد مخدر بدنبال راه‌اندازی کارخانه دارو سازی مرفین با همکاری سایر بخش‌هاست.

به گزارش خبرگزاری برنا ، کریم همتی در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان اظهارداشت: جمعیت هلال احمر تامین کننده بخشی از نیازهای دارویی در قالب قرص و کپسول است که در صورت همکاری استاندار این استان آمادگی لازم برای راه‌اندازی خط تولید آمپول از موادمخدر که تامین کننده نیاز کشور و منطقه خواهد بود را دارد.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان فضای مطلوبی را برای راه‌اندازی این کارخانه دارویی دارد که بر این اساس قرار است هفته آینده تیم ارزیاب این جمعیت به استان سفر و موضوع را از نزدیک مورد بررسی قرار دهد.

رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی گفت: در نشستی که با دانشگاه علوم پزشکی زاهدان داشتیم پیشنهاد شد تا با راه‌اندازی شرکت دانش بنیان داروی مورد نیاز را تولید و کارخانه داروسازی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به طرح «نذر آب» ادامه داد: جمعیت هلال احمر به عنوان هماهنگ کننده‌ای که امین مردم است در طرح «نذر آب» توانسته کمک‌های خیران در سراسر کشور را جمع‌آوری و به دست نیازمندان در روستاهای سیستان و بلوچستان برساند.

همتی تاکید کرد: طرح ملی «نذر آب» در راستای تحقق اهداف بشر دوستانه و خیرخواهانه و به منظور ارتقای سطح سلامت و کمک رسانی به آسیب پذیرترین مناطق محروم و متاثر از خشکسالی از امروز با حضور رییس جمعیت هلال احمر به مدت ۲ هفته در این استان اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: در قالب این طرح مهم ۶ شهرستان هامون،هیرمند، نیکشهر، چابهار، ایرانشهر و خاش که نسبت به بقیه شهرستان‌ها بیشتر دچار بحران و خشکسالی شده بودند انتخاب و توسط جمعیت هلال احمر استان‌های قزوین،گلستان، زنجان، مرکزی، قم و تهران پوشش داده می‌شوند.

رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی اظهارداشت: اجرای طرح نذر آب(۳)در سه محور اجرای کاروان سلامت، توزیع آب آشامیدنی و بسته حمایتی در مناطق مورد نظر انجام خواهد گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز