سهمیه ارزی ۵۳ میلیون دلاری واردات پیله وران ابلاغ شد

۱۳۹۹/۰۶/۲۵ - ۰۸:۵۱:۰۳
کد خبر: ۱۰۵۸۶۹۴
سهمیه ارزی ۵۳ میلیون دلاری واردات پیله وران ابلاغ شد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۵۳ میلیون دلار سهمیه ارزی واردات پیله وران این استان از طریق بازارچه‌های مرزی در سالجاری ابلاغ شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، ماندانا زنگنه در نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به این سهمیه در نظر گرفته شده باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا فعالیت‌های انجام شده در این خصوص تعهدات ارزی جدیدی را برای پیله وران استان به ارمغان داشته باشد.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های دقیق باید به گونه‌ای عمل کرد تا در ازای صادرات کالا از مبادی مرزی سیستان و بلوچستان واردات کالاهای اساسی و مورد نیاز انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: واردات کالاهای اساسی و مورد نیاز کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و با توجه به ظرفیت‌های مرزی موجود، این استان در محقق شدن این مهم نقش بسزایی ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: برای رفع تعهدات ارزی حاصل از صادرات پیله وران سیستان و بلوچستان پیشنهاد واردات کالاهای اساسی مورد نیاز کشور به ویژه دام برای تنظیم بازار گوشت قرمز کشور و اقلامی دیگر از قبیل برنج و کنجد در قبال صادرات مطرح شد که مقرر است پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام شود.

زنگنه تاکید کرد: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های فراوانی در واردات دام از طریق بازارچه‌های مرزی دارد و علاوه‌بر تأمین گوشت قرمز مورد نیاز کشور در بعد استانی فعال شدن این ظرفیت می‌تواند برای بیش‌از ۶ هزار نفر اشتغال به همراه داشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز