بیش‌از ۷۰۰ تن میگو امسال از سایت گواتر چابهار برداشت شد

۱۳۹۹/۰۶/۲۵ - ۱۲:۱۸:۲۸
کد خبر: ۱۰۵۸۸۸۰
بیش‌از ۷۰۰ تن میگو امسال از سایت گواتر چابهار برداشت شد
معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت:بیش‌از ۷۰۰ تن میگوی پرورشی امسال از سایت گواتر چابهار برداشت و روانه بازار مصرف شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، دکتر مسعود اصغری اظهارداشت: با افزایش روز افزون جمعیت جهان و اهمیت تغذیه مناسب در تامین امنیت و سلامت غذایی جامعه، نیازمند تولید غذای سالم و باکیفیت هستیم که میگو به دلیل ارزش غذایی بالا و منبع غنی از پروتئین با کیفیت و کالری پایین اهمیت غذایی ویژه داشته و تولید و پرورش آن در سیستان و بلوچستان به دلیل وجود اقلیم مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی گفت: سایت گواتر در قالب ۲۸ مزرعه شامل ۳۹۰ استخر با مساحتی بیش از چهار هزار هکتار در فصل پرورش میگوی سالجاری حدود ۵۵ میلیون قطعه پست لارو را ذخیره کرد.

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان افزود: در فصلی که گذشت برای بررسی و تایید سلامت کار پرورش، بازدیدهای دورهای و مستمر توسط کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان چابهار انجام شد.

وی بیان کرد: جهت بررسی و پایش سلامت در تمامی مراحل مولدسازی، پایش منابع طبیعی، تولید پست لارو و پرورش در مزرعه در خصوص پیشگیری از بیماری مهلک لکه سفید میگو نیاز به انجام مراقبت‌ها و انجام آزمایشات تخصصی بود که در طول این دوره بیش‌از ۹۰ مورد نمونه برداری و ۴۲۶ مورد آزمایش در مزارع میگو و همچنین تعداد ۲۱۸ مورد نمونه برداری از مراکز تکثیر پست لارو انجام شد.

اصغری ادامه داد: خوشبختانه به رغم وجود رخداد سیلاب در دیماه سال گذشته که منجر به بروز آبگرفتگی در سایت گواتر شده و همچنین ردیابی چند باره عوامل بیماری زا در منابع وحشی در فصل ذخیره سازی، با تلاش و همت مضاعف مزرعه داران و نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی به صورت دوره‌ای و مستمر، فصلی عاری از بیماری در سایت گواتر را پشت سر گذاشتیم.

وی خاطرنشان کرد: در سالجاری مطابق ضوابط سازمان دامپزشکی کشور، استان سیستان و بلوچستان به عنوان منطقه پاک شناخته شد که این امر مرهون تلاش‌های فعالان این صنعت از جمله مزرعه داران، مراکز تکثیر، اداره کل شیلات استان و نظارت های بهداشتی اداره‌کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان است.

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین این امر باعث شد برای اولین بار به صورت رسمی پست لارو و میگو مولد از مبدا این استان به سایر استان‌های میگو پرور مانند گلستان و هرمزگان صادر شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز