سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون یورویی در چابهار

۱۳۹۹/۰۷/۰۶ - ۰۶:۵۸:۴۳
کد خبر: ۱۰۶۴۵۱۷
سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون یورویی در چابهار
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان وبلوچستان گفت: ظرفیت های بالقوه منطقه چابهار سبب شده تا سرمایه گذاران بسیاری به سمت استان سوق پیدا کنند که تنها در یک مورد آنها شرکتی متقاضی انجام بیش از ۵۰۰ میلیون یورو سرمایه گذاری در چابهار شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، ماندانا زنگنه در اولین کار گروه اقتصادی و سرمایه گذاری ستاد توسعه سواحل مکران که ظهر جمله در سالن جلسات این ستاد در چابهار برگزار شد افزود: این شهرستان به دلیل داشتن ظرفیت های آبی و دسترسی به آبهار اقیانوسی به همراه هم مز بودن با کشور پاکستان و بهره بردن از امتیاز و مشوقات منطقه ویژه اقتصادی به یکی از استراتژیک ترین مناطق کشور برای تجار و سرمایه گذاران تبدیل شده که تعدادی از آن ها برای بهره بردن از این ظرفیت ها وارد استان شده اند.

وی بیان کرد: این شرکت سرمایه گذار به دنبال ایجاد پالایشگاه و تهیه و فروش سوخت مورد نیاز شناورهای سنگین است که طی برآورد های اولیه برای راه اندازی آن توسط شرکت بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون یورو اعتبار را در بر خواهد داشت و به گفته مدیران این شرکت فاز اول اجرای طرح با ۱۵۰ میلیون یورو اعتبار اجرا می شود که تمامی آن توسط سرمایه گذار تخصیص می یابد.

زنگنه ادامه داد: ایجاد مجتمع اقامتی و گردشگری با ۳۰۰ سوئیت هم یکی دیگر از طرح هایی است که برای ایجاد جنوب استان ارائه شده و براساس اعلام سرمایه گذار برای به سرانجام رساندن آن بیش از ۳۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام خواهد شد که طبق برنامه ریزی های انجام شده طرح در سه فاز تکمیل می شود و هر فاز آن ۱۰ میلیار تومان هزینه را به خود اختصاص می دهد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد بازارچه فروش ماهی برای صیادان منطقه، ایجاد مجتمع بهداشتی و درمانی و تولیدی میوه های گرمسیری هم از جمله طرح هایی است که در این نشست پنج ساعته مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهایی برای تسهیل در اجرایی شدن آن ها اتخاذ شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان وبلوچستان در پایان گفت: سیستان و بلوچستان در بخش های مختلف ظرفیت های متعددی را در خود جای داده که سرمایه گذارانی هم برای بهره بردن از این ظرفت ها اعلام آمادگی کرده اند اما آنچه مورد اهمیت قرار دارد این است که سرمایه گذاران باید از ظرفیت های نیرو انسانی و بومی استان در اجرای طرح هی خود استفاده کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز