توزیع واکسن آنفلوآنزا در سیستان و بلوچستان آغاز شد

۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۰۸:۴۵:۴۴
کد خبر: ۱۰۶۶۳۴۸
توزیع واکسن آنفلوآنزا در سیستان و بلوچستان آغاز شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: توزیع واکسن آنفلوآنزا برای گروه های پرخطر در سیستان و بلوچستان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، سید محمد هاشمی شهری در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان که در محل دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: توزیع واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های پرخطر در سیستان و بلوچستان آغاز شد.

وی افزود: مادران باردار، بیماران سرطانی، پیوندی، دیالیزی‌ها، تالاسمی، هموفیلی، معلولان بهزیستی و زندانیان بر اساس زمانبندی اولین گروه‌هایی هستند که به صورت رایگان این واکسن در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه واکسن آنفلوآنزا در تمام کشور به صورت سیستمی و بر اساس کد ملی عرضه می‌شود، تصریح کرد: در این مرحله از توزیع واکسن، اولویت با افراد پر خطر است و سایر افراد در مرحله‌های بعد قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه واکسن آنفلو آنزا قادر به ایجاد ایمنی ۱۰۰ درصد در مقابل این بیماری نیست، گفت: همچنین تزریق واکسن آنفلوآنزا هیچ نوع ایمنی در برابر انواع سرماخوردگی‌ها و همچنین بیماری کرونا ایجاد نمی‌کند.

هاشمی شهری ادامه داد: البته همچنان به افراد در معرض خطر توصیه می‌شود تا حتماً نسبت به واکسیناسیون آنفلوآنزا اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه بیماران مزمن و سایر افراد جامعه در مرحله دوم، واکسن آنفلوآنزا را با نرخ مصوب از داروخانه‌ها دریافت خواهند کرد، افزود: با توجه به دستور العمل توزیع تدریجی این واکسن، توزیع و تزریق آن بر اساس اولویت‌های اعلام شده خواهد بود.

 

نظر شما